مقاصدی که با ۲ میلیون تومان میتوان به آنها سفر کرد
نظرات شما
- درباره کاخ آپادانا (کاخ دایوش )
بسیار شگفت انگیز!!!!!!
رضا محبی
چهارشنبه ۰۵ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۰:۱۸ - درباره پل كوچه
aks az in banaye tarikhi nist?
shirin
يكشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۲۳:۳۸:۱۱ - درباره خانه حاج علي خان زند
ممنون از اطلاعات خوبتوننننننننننننننننننننننننننن
کوثر
دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۱۴:۰۷ - درباره آتشکده گناباد
نماد افتخار عزمت این منطقه شایسته ان است که چند عکس در سایت داشته باشد در ضمن از آثار گردشگری این منظقه می توان به قنات قصبه با تاریخی چند صد ساله اشاره نمود که جای آن در سایت شما خالی است
حامدپاکروح
يكشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۰۴:۰۲:۲۴ - درباره ماهیدشت
به نظر من ماهیدشت و به طور کلی استان کرمانشاه به اون صورت جاذبه تاریخی نداره که ببینی به جز طاق و سان و بیستون و چند تا جای دیگه ولی به نظرم هیچ جایی تو ایران مثل کرمانشاه و به خصوص ماهیدشت واسه تفریح مناسب نیست. واقعا بهترین آب و هوا و سرسبز ترین و زیبا ترین منطقه ایرانه
محمد صیفی
دوشنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۵۷:۳۶ - درباره سرآب گاماسياب
بهترین جای دنیاست
سجاد
يكشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۰ ساعت ۰۲:۳۸:۳۴ - درباره چشمه قره شعبان
با عرض سلام چشمه قره شعبان از دیدنی های خوی هست واقعا باحال هست
يكشنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۰۷:۱۵ - درباره غار علیصدر
خیلی خیلی علی بود
کیهان
جمعه ۱۸ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۲۱:۴۲:۳۸ - درباره قریه العرب
طوريش نيست جا باحاله.من پيشنهاد ميكنم حتما سري بزنن خوشحال ميشيم.
يكي از همونا
چهارشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۲۲:۵۱:۲۳ - درباره خیرآباد
دیار من عشق است وبس. دلم واسش تنگ شده از راه دور سلام میدم وخسته نباشید به شما که از دیار م گفتید. عکس های خیرآباد رو هم اضافه کنید با تشکر
یه دوست دور از وطن
پنجشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۴۴:۴۲ - درباره قلعه گلاب، گل و ده مرد
چرا اداره گردشگري و ميراث فرهنگي خو زستان و بهبهان اين منطقه مهم را فراموش و آن را احيأ وبازسازي و مردم معرفي نمي كند
ناصر
پنجشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۲۱:۵۵ - درباره تپه توبره ريزه
لااقل يك عكسي از ان بگذاريد تا نظري داده شود
احسان
شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۵۱:۵۳ - درباره روستای زواره
با سلام اطلاعاتی که راجع به زواره به شما دادهاند ناقص است. 1- زواره روستا نیست بلکه در تقیسمات کشوری بخش است و دارای شهرداری و بخش داری و شهری است از توابع اردستان 2- زواره دارای آثار باستانی و زیارتی زیادی از قبیل یخچال - مناره - تکیه های قدیمی - بازارچه - مسجد دوقبله و خانه های قدیمی - و نیز دارای چندین امامزاده که معروف ترین آنها امامزاده یحیی برادر امام رضا می باشد لذا خواهشمند است تحق
طباطبایی
چهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۵۴:۳۸ - درباره قله دماوند
خیلی بلنده.چشم هر کسی رو به خودش خیره میکنه!!!!!!
نگی
شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۲۸:۵۵ - درباره چمن متحرك
چرا عکس نمیزارید.سایت اصلا کامل نیست.کاشکی هرکسی کار خودشو درست انجام میداد....
دوشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۱۹:۵۹ - درباره ابهر رود
سلام.خسته نباشید.اگر از هز جاذبه عکسی در سایت قرار دهید بسیار عالی خواهد شد
مهدی هاشمی
دوشنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۴۳:۵۴ - درباره قلعه پنج برار مورموری(قلعه تاجمیر)
بنده هم کاملا با این نظر که قلعه ی تاجمیرخوانند مخالفم. دربرخی محافل که کایدخرده ها حضور ندارند بحث هایی دال بر این که فلان کس یا اجدادش خان کاید خرده های مورموری بودند بیان می شود که دروغ پردازی وکذب محض است. تاجایی که اطلاع داریم طایفه ی کایدخرده به همراه سایرطوایف جریش، همواره درجوی مسالمت آمیز با هم زندگی کردن. این که برخی برای این طایف خان وخان سازی میکنن دروغ پردازی بیش نیست واین
واقع گو
يكشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۲۳:۰۸:۵۸ - درباره تپه قره شیروان
سلام اول از همه از اینکه به معرفی مکانهای تاریخی می پردازید کمال تشکر را داریم. اگر هدف سایت معرفی مکانهای باستانی به گردشگران عزیز می باشد که به نظر من با یکسری اطلاعات غلط نمی توان اطلاع رسانی نمود. نمونه این اطلاع رسانی نادرست همین مطلب تپه های قره شیروان می باشد که مکان دقیق آن شهرستانی نیر روستای قره شیران می باشد. روستای قره شیران در 6 کیلومتری شهر نیر در منطقه یورتچی قرار دارد. گ
نیر نیوز
يكشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۸۷ ساعت ۱۶:۱۵:۵۰ - درباره آب گرم برازجان
واقعا حیفه که از این جاذبه های گردشگری در جنوب کشور مردم غافل هستن اینم بخاطر بی مسئولیتی و عدم تبلیغ خوب و به موقع است. ممنون از شما بابت ارائه این اطلاعات ارزنده و گرانبهاتون.
نظری
دوشنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۳۱:۲۵ - درباره چشمه غربالبيز
با سلام خدمت عزیزان.اولین باری که می خواستم به چشمه غربالبیز مهریز برم شورو اشتیاقی نداشتم چرا که به خودم می گفتم چشمه تو استان کویری یزد دیدن نداره. اما وقتی با دوستام به اونجا رفتم فکر نمی کردم چنین چیزی در مهریز باشه.زیبا
ابوئی زیبا
سه شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۸۸ ساعت ۱۷:۴۷:۰۱
عبدا.. عامري |
|
عبدا.. عامري پيشينه: متولد 1301 تهران فارغ التحصيل دانشگاه هنرهاي زيبا شناخت رنگها در كودكي و در سنين هفت، هشت سالگي براي من اتفاق افتاد. يادم ميآيد صبح يك روز تابستاني، وقتي از خواب بيدار شدم، چشمم به ديوار كاهلگي روبهرو افتاد كه از باراني كه در نيمههاي شب باريده بود، هنوز خيس بود و نور آفتاب روي كاهها و سنگريزهها كه از دل ديوار بيرون زده بودند افتاد و تلفيق عجيبي از رنگهاي زرد طلايي، قهوهاي روشن، خاكستريهاي خوش رنگِ سنگريزهها با آبي لاجوردي آسمان، سبزي درختان و ابرهاي سفيد بهوجود آمده بود. اين تصوير براي هميشه در ذهنم ماندگار شد و از اين به بعد جهان رنگها، در من جان گرفتند و با من زندگي كردند.» عبدالله عامري در يك خانواده كاملاً مذهبي و در محله امامزاده يحيي، چسبيده به خيابان ري و از نقاط قديمي تهران، كه در ميانه شمال و جنوب شهر قرار گرفته بود و بافت اجتماعي متوسطي داشت، متولد ميشود. «روبهروي امامزاده يحيي و نزديك خانه ما مسجدي بود كهبهخاطرم هست تابستانها مردم روي پشتبام آن نماز ميخواندند. در وسط حياط مدرسه مسجد درخت چنار كهنسالي قرار داشت كه محيط دور تنه آن شش متري ضخامت داشت و شاخ و برگ گسترده آن سايهبان تمام حياط مسجد و پشتبام آن ميشد. كشف نقاشي اتفاق مهمي در كودكياش بود. او ناخواسته زباني را ميفهميد و درك ميكرد كه ميتوانست با آن سكوت كلامي را جبران كند. «گاهي از مدرسه كه برميگشتم برادر بزرگتراش را ميديدم كه در حال خط كشيدن روي ديوار است. من اول چيزي نميفهميدم ولي محو تماشاي خطخطيهاي او ميشدم. يواش يواش ميديدم كه اين خطها گل ميشوند، خانهها يا كوه ميشوند. فهميدم كه چنين كاري هم ميتوان كرد. من هم شروع به كشيدن شكلها و نقشها روي ديوار كردم. از اينكه ميتوانستم شكل اشيا را بكشم بينهايت مسرور ميشدم. بعد از مدتي ياد گرفتم كه با مدادرنگي منظرههايم را هم رنگ كنم. يك بار عكس منظرهأي را كه روي كارت پستال بود با مداد رنگي كشيدم. وقتي ديدم كه نقاشي من هم شبيه عكس روي كارت شده بهقدري ذوق زدهشدم كه آن را به همه نشان دادم. تشويق خانواده ودوستان مرا در اين كار دلگرم ميكرد.» به راهنمايي دائي خود براي ادامه تحصيل به هنرستان ميرود و ديپلم نقاشي ميگيرد. از جمله استادان او عليمحمد حيدريان و رسام ارژنگ بودند. بعداز هنرستان بلافاصله و بدون كنكور ورودي وارد «هنركده هنرهاي زيبا» ميشود.(۱۳۱۹) عبداله عامري مانند بسياري از هم نسلانش كه از اولين فارغالتحصيلان دانشكده هنرهاي زيبا دانشگاه تهران بودند، در دوران تحصيل با نوگرايي در نقاشي و با مكاتبي مثل امپرسيونيسم و پست امپرسيونيسم آشنا ميشود و تجربه ميكند، و در دورههاي بعد از تحصيل، هم پاي نگرشهاي تازهاي كه در حيطه نقاشي مطرح ميگردد، به تجربه اندوزي خود ادامه ميدهد. بدين ترتنيب او با بسياري از گرايشهاي رايج در نقاشي مانند كوبيسم، نقاشي انتزاعي و نيمه انتزاعي، سوررئاليسم ونيز چشمداشت و توجه به هنر ايراني را تجربه ميكند و سرانجام بنا به خواسته خود و با توجه به حال و هواي موضوع نقاشي، تكنيك و يا سبكي را بهكار ميگيرد. «معتقدم كه نقاش بايد تكنيكهاي مختلفي كار كند تا هر مضموني را با تكنيك مناسب خودش بتواند بيان كند. وقتي به موضوعي فكر ميكنم، به اين هم ميانديشم كه اين موضوع را با چه تكنيكي بهتر ميتوان بيان كرد و سرانجام سراغ همان تكنيك ميروم. به همين جهت هم كارهاي من داراي يك روش و تكنيك ثابت نيستند و به شيوههاي اكسپرسيونيستي، سوررئال. آبستره و امپرسيونيست كار كردهام.» او كه با طبيعتسازي استادانهاي كارش را شروع كرده در بند آن شيوه كه هم در آن محدوده او را ميستايند، نميماند. به ساختن پردههاي اكسپرسيونيستي همچون منظره قهوه خانه ييلاقي و پل سرچشمه در بينيال دوم و سوم رو ميكند در همان اوان به كارهاي «پست امپرسيونيستي» توجه ميكند لحن كارهاي وانگوگ و سزان و گوگن را در فضاهاي سبز، آبي، قهوهاي آن دورهاش ميتوان شنيد. در دورهاي به فضاي آبستره فيگوراتيو ميرسد و «تابلو بار سنگين» اوج كارهاي اين دوره اوست كه خود ميگويد اجازه نمايش آن را سالها به او نداده بودند. چارپاياني كه تور پر از كاه را حمل ميكنند با خطوط مختصر قرمز و سياه خيلي سريع ساخته شده و از دور به مسامحه كلافهاي زرد را ميمانند كه در تپههاي كروي و درختان گردو پيچيده سبز در افقي دوراني همچون منظومهاي از حجمهاي رنگين گرد هم ميچرخند تا نماي جلوي تابلو كه گرايش و ريزش رنگها به جلو - با هجومي به آينده - بيننده را ميخكوب ميكند، آن دوران سرسامآور به سطح مستوي پايان ميپذيرد. او از اين هم فراتر ميرود، در تابلوي توفان، شيروانيها و درختان چنان از ريشه كنده شده و در هوا به شتاب دور شدهاند كه نقاش فقط رد حركت سريع حجم رنگي آنها را نشان داده است. اين تابلو حركت محض رنگ در فضا ست. به رغم تمام تنوع كاري كه عبدالله عامري در پيش گرفته است، دو نكته به طرز بارزي در كارهاي او به چشم ميخورد: نكته اول مفهومگرايي در آثار اوست. «هنرمندان بايد در راه تعالي و پيشرفت جامعهشان فعال باشند. كار من فقط بازي با چهار تا رنگ نيست. يك ظرف هر چقدر هم زيبا باشد، ولي اگر از غذاي مناسب تهي باشد، هيچ شكم گرسنهاي را سير نميكند. نقاشي بايد علاوه بر زيبايي، داراي مفاهيم عالي هم باشد تا هم مردم از آن استفاده كنند و هم خودش. خداوند گفته شما هم در مقابل خودتان، و هم در برابر جامعه مسئول هستيد. اينها را هنرمند بايد با كار خودش نشان دهد، و الا اگر غير از اين باشد، مردم خيلي زود اثر او را فراموش ميكنند.» كارهاي اساتيد گذشته قبل از ميكلآنژ، رافائل، حتي نقاشيهاي پيكاسو، كه بسيار مدرن هستند، تنها بهخاطر ظاهر زيباي آنها پابرجا نيستند، بلكه محتواي آنها هم داراي ارزش هستند.» نكته ديگري كه در آثار او قابل اعتنا ميباشند، عشق به طبيعت است. طبيعتي كه مظهر لطف خدا به بندگانش است. اين عشق را بهخصوص در همه مناظري كه از طبيعت كشيده ميتوان مشاهده كرد. رنگهاي روشن و درخشان مناظر او، انعكاسي از صفا، خلوص، پاكي و نيز اعتنا به «نگارگري ايراني» است. اين توجه او به نگارگري را از دورگيريهايي كه گاه بهكار ميگيرد ميتوان تشخيص داد. در تابلو «مهتاب» خانوادهاي را ميبينيم كه روي پشتبام يك آسياب آبي خوابيدهاند. بر فراز آسمان، قرص كامل گاه از لابهلاي ابرها، زمين را نورباران ميكند. روستايي كه در دل كوه و زير نور ماه لميده، هنوز كاملاً بهخواب نرفته است. گويي نسيم ملايمي برگ درختان را با وزش خود به حركت درآورده است. فضا آكنده از صداي خفيف باد در ميان برگ درختان و همهمه جويبار است. مرد هنوز بهخواب نرفته و غرق در تفكر است. او به چه چيزي فكر ميكند؟ طبيعتاً آنچه دغدغه نقاش است: «من عاشق اين مهتاب هستم. اين سكوت شب و مهتابي كه در آن حال و هواي عرفاني به آدم دست ميدهد و آدم را به تفكر درباره راز خلقت ميبرد.» شايد در جستجوي همين سكوت و نور ماه بود كه سالها پيش محله امامزاده يحيي را كه ديگر صفاي كودكياش را نداشت ترك گفت و در منطقهاي از كرج كه آن موقع نقطه دنج و خلوتي بود سكونت كرد و ميكند. |
|
تعداد بازدید : 1918 |
تعداد نظرات : 5
5 نظر درحال تایید است و یا بدلیل مغایرت با ارزشهای انسانی حذف شده است
|
نظر خود را در مورد عبدا.. عامري ثبت کنید.
|
آثار عبدا.. عامري