مقاصدی که با ۲ میلیون تومان میتوان به آنها سفر کرد
نظرات شما
- درباره مقبره در شيخ
اين شخص فرستاده امام رضا به نهاوند است .درآن زمان زلزله زيادي درنهاوند اتفاق مي افتد كه امام رضا جهت دلجوئي مردم اين شهر اين شخص را فرستاده و چون همان موقع در نهاوند فوت ميكند درآنجا نيز به خاك سپرده مي شود.
غلامرضا مقدري
سه شنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۳۹:۰۰ - درباره كاخ هگمتانه
با سلام و تشکر لطفا در صورت امکان تصویری از اماکن تاریخی هم در بین توضیحات قرار دهید
شریفی
سه شنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۵۰:۵۶ - درباره خانه خواجه باروخ
باسلام با عرض شرمندگی باید بگم این خانه باروخ الان کاربری رو تغییر داده به خانه ی هنرمندان و فوق العاده آدم های بد بذخوردی هم داره . یه آدم معتاد رو به عنوان نگبان اونجا گذاشتن که متاسفانه هیچ کس رو نمی زاره وارد بشه و واقعا باعث تاسفه برای میراث فرهنگی ایران
آزاده بنی عامریان
يكشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۵۳:۱۰ - درباره معبد زیگورات (چغازنبیل )
معبدزیبایی است
لیلا براوردی
شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۰۷:۵۰ - درباره روستاي اشكذر
با احترام به استحضار دوستان می رساند در سال 1379 بخش اشکذر به شهرستان اشکذر ارتقاء یافته است. دوستان جهت اطلاع بیشتر می توانند به وب سایت نسیم صادق اشکذر مراجعه نمایند.با تشکر
اشکذری
جمعه ۱۴ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۱۳:۳۳ - درباره غار کهناب ( اشکفت کهناب )
سلام ضمن تشکر خوب بود تصویری از غار جهت آشنایی بازدیدکنندگان در سایت می گذاشتید.با این نوشته تنها کسی به آن صورت مشتاق بازدید نمی شود
مهرپویا
پنجشنبه ۲۶ دي ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۵۷:۴۴ - درباره تنگه واشی
از نظر سرویس بهداشتی بسیار کثیف واز نظر زباله هم بسیار کثیف
ابی
شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۵۶:۰۵ - درباره مدرسه دار الفنون
مطالب تان خیلی کم بود
صبا طیبی
يكشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۲۱:۴۷:۴۵ - درباره روستای سیرچ
با سلام لطفا به داد سروهاي سيرچ برسيد اين سروهاي كهن سال در حال نابودي اند .
پروين افشار
شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۰۲:۳۲ - درباره تالاب عمارت
خیلی متاسفم که اهالی روستای عمارت خودشون صاحب اب هستند اما نمیتونن از اب زلال چشمه استفاده کنند و روستاهای پایینتر اجازه استفاده از اب رو به اهالی روستای عمارت نمیدهند
علی صفری
شنبه ۰۷ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۲۲:۵۲ - درباره بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی
سلام من درعید93به همراه خانواده ام به بقعه شیخ صفی رفتیم متاثر شدم ازضعف مدیریت میراث فرهنگی اسثان.مثلانداشتن پارکینگ(که درروزبرفی ماشینم گیر کرددربرف وسرخوردرفت خوردبه ماشین دیگر)بالا بودن نرخ بلیط .تمیزوپارونکردن محوطه وروی قبور ومعلوم نشدن دست نوشته روی قبر.نداشتن محل مناسب برای کفشها.مسلط نبودن به کارشناسان به زبان فارسی.وعدم نظارت قیمتهادربازارشیخ صفی(مثلاحلواسیاه قیمت زده5000
فرشید کریمی حصاری
جمعه ۱۵ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۵۳:۲۴ - درباره باغ گلشن
سلام ما که شب رفتیم چیز خاصی ندیدیم
حامد جوانبخت
شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۰ ساعت ۰۳:۴۳:۵۸ - درباره درياچه مارميشلو
جاي بسيا ر خوب و با صفاي و بكري است ولي حيف از اين منطقه در امد توريستي ميشود كرد كه نمي كنند نميدانم چرا////؟؟؟؟
حيدر پور
شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۵۹:۳۷ - درباره امامزاده هاشم
لطفا آدرس دقیق تر بدهید . همان امامزاده هاشم جاده قزوین-رشت ?
يكشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۵۲:۱۲ - درباره تالاب گنجگاه
Ya learn stomehing new everyday. It's true I guess!
Cristina
يكشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۰۱:۲۹:۱۲ - درباره سرآب گاماسياب
بهترین جای دنیاست
سجاد
يكشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۰ ساعت ۰۲:۳۸:۳۴ - درباره مسجد ریگ
دوستان سلام آدرس اشتباه است جاده تهران - یزد، 20 کیلومتری دروازه قرآن ورودی رضوانشهر (روبروی حجت آباد) انتهای خیابان سمت راست مسجد ریگ ارادتمند شما ایمان
يكشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۳۶:۵۰ - درباره چشمه حنیفقان
همه رو دعوت میکنم به چهل چشمه حنیفقان . خونوکون خیلی زیباست . هیچ امکاناتی ندارد . مسئولین گردشگری کجا هستند ؟
فخرالدین کاوسی
جمعه ۰۹ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۵۳:۲۹ - درباره آبشار سميرم
این آبشار یکی زیباترین آبشار های ایران و شامل آب و هوای بسیار خنک است
کامیاب تبریزی پور
پنجشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۰۸:۵۲:۵۶ - درباره کاروانسرای (شاه عباسی) بیستون
ظاهرا این کاروانسرا به هتل تبدیل شده. ولی تو اینترنت هیچ شماره تلفنی وجود نداره. آیا کسی از شیوه رزور این هتل اطلاعی داره و شماره ای داره؟
مریم
دوشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۱۱:۰۷
جليل ضياء بديع الزمان فروزانفر اديب - مورخ-استاد دانشگاه و محقق تاریخ تولد : 1283 ه ش تاریخ وفات : 1349 محل تولد : بشرويه طبس محل وفات : تهران |
|
اين دانشمند و مورخ مشهور معاصر كه بعد ها بديع الزمان فروزانفر نام گرفت در سال 1283 ه.ش در روستاي بشرويه از توابع طبس به دنيا آمد. پدرش شيخ علي پسر آخوند ملا محمد حسن قاضي بود كه هر دو شاعر و فقيه و طبيب بودند ونسبشان به ملا احمد توني از علماي عصر شاه عباس اول صفوي ميرسيد. اين اديب بزرگ مقدمات علوم اسلامي را در زادگاه خود آموخت و در سال 1338 ه.ش به مشهد رفت و به مدت چهار سال در محضر اساتيد بزرگي نظير عبدالجواد اديب نيشابوري، حاج ميرزا حسين سبزواري و حاج شيخ مرتضي آشتياني فقه و منطق ،اصول وادبيات عرب را فراگرفت. وي در سال 1342 ه. ش به بديع الزمان فروزانفر جليل ضياء اديب،دانشمند و مورخ مشهور معاصر كه بعد ها بديع الزمان فروزانفر نام گرفت در سال 1283 ه.ش در روستاي بشرويه از توابع طبس به دنيا آمد. پدرش شيخ علي پسر آخوند ملا محمد حسن قاضي بود كه هر دو شاعر و فقيه و طبيب بودند ونسبشان به ملا احمد توني از علماي عصر شاه عباس اول صفوي ميرسيد. بديع الزمان مقدمات علوم اسلامي را در زادگاه خود آموخت و در سال 1338 ه.شبه مشهد رفت و به مدت چهار سال در محضر اساتيد بزرگي نظير عبدالجواد اديب نيشابوري، حاج ميرزا حسين سبزواري و حاج شيخ مرتضي آشتياني فقه و منطق ،اصول وادبيات عرب را فراگرفت. وي در سال 1342 ه. ش به تهران رفت و مطالعات اسلامي وادبي خود را در رشته هاي گوناگون اعم از فقه و اصول ،شرح اشارات و شفا و كليات قانونابو علي سينا،تحرير اقليدس و اسفار و الهيات ادامه داد. استاد بديع الزمان فروزانفر به تدريس فقه و اصول در سال 1305 در مدرسه معروف دارالفنون پرداخت و در سالهاي 1306 و 1307 ادبيات فارسي، منطق و عربي را در مدرسه حقوق و دارالمعلمين تدريس نمود. در سال 1310 استاد تفسير قرآن و ادبيات عربي مدرسه عالي سپهسالار شد و در سال 1313 پس از تأسيس دانشگاه تهران به استادي و معاونت دانشكده معقول و منقول (دانشكده الهيات فعلي) برگزيده شد. بديعالزمان فروزانفر از اين زمان به مدت 30 سال در دانشگاه تهران و در رشته هاي مختلف اعماز ادبيات فارسي ، تاريخ ، تصوف اسلامي، عرفان و ادبيات عرب تدريس نمود.وي درسال 1323 به سمت رئيس دانشكده معقول و منقول دانشگاه تهران برگزيده شد و از ابتداي تأسيس فرهنگستان ايران به عضويت آن درآمد. بديع الزمان طي سالهاي 1313 تا 1332 عضو شوراي عالي فرهنگ ايران بود و دو دوره به نمايندگي مجلس شوراي مليوقت (مجلس شوراي اسلامي فعلي) و مجلس سنا انتخاب شد. استاد فروزانفر دهها سفر علمي به كشورهاي مختلف اروپائي و آسيائي انجام داد و يك دوره نيز در دانشگاه بيروت لبنان زبان و ادبيات فارسي را تدريس نمود. ويدانشمندي برجسته و نكته سنج بود و در علم رجال و تحقيق احوال بزرگان ادب و فارسي ايران كنجكاوي خاصي داشت و از اساتيد منحصر به فرد تاريخ و فرهنگ ايران بود كه به معارف اسلامي و ادبيات عرب نيز تسلط داشت . عمده مطالعات استاد بديع الزمان در مورد عطار نيشابوري و مولانا جلال الدين رومي بود و بيش از چهل سال به غور و بررسي پيرامون مثنوي معنوي مولانا پرداخت وشرح پرمايه او بر مثنوي مولانا جلال الدين رومي مانند خود مثنوي از آثار جاويدان ادبيات فارسي بشمار ميرود. از نصايح مكرر استاد به شاگردانش اين جمله بود (توقف مرگ است.) بديع الزمان شعر نيز مي سرود و اشعار باقي مانده از وي نمودار سبك خراساني بهويژه سبك |
|
تعداد بازدید : 3676 |
تعداد نظرات : 8
8 نظر درحال تایید است و یا بدلیل مغایرت با ارزشهای انسانی حذف شده است
|
نظر خود را در مورد جليل ضياء بديع الزمان فروزانفر ثبت کنید.
|