مقاصدی که با ۲ میلیون تومان میتوان به آنها سفر کرد
نظرات شما
- درباره قلعه فلک الافلاک
حتما در صورت امکان از این قلعه دیدن کنید. من دیدم عالی بود.
س ت
يكشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۴۹:۱۱ - درباره یخدان مویدی
چرا 2 بار یخدان مویدی نوشته شده؟! خب مانند ویکی پدیا کاری کنین ک همه بتونن همونو ویرایش کنن
هخامنش سعیدی
جمعه ۲۹ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۱۴:۵۸ - درباره كندوان
اگه یه نقشه گوگل میذاشتین تا جای اماکن رو روی نقشه ببینیم، چیزی ازتون کم میشد؟
مرتضی صادقی
سه شنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۱۲:۱۲ - درباره قریه العرب
جاهایی باحال خوش آب هوایی دارد اما مسولین دلسوز و فعال نیستند
sina
سه شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۰۲:۵۲ - درباره تپه سراب
jaye ax vaghean khalist
مریم
دوشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۸۸ ساعت ۲۱:۱۸:۳۵ - درباره مسجد جامع جورشر
من از اینکه ایرانی هستم به خود افتخار میکنم با تشکر از شما
علی مزرعی جورشری
دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۸۷ ساعت ۱۴:۱۶:۱۲ - درباره محله سنگلج
محله سنگلج از موقوفات بوده است خواهشمند است نام وقف کننده و مدت زمان آن را برا ی اینجانب ارسال فرمائید .
نوشین توفیقی
دوشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۸۷ ساعت ۱۲:۴۴:۱۵ - درباره آب گرم گنو
بوي بد بخاطر تركيبات سولفوريك هست بهنام خان
مهدي
چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۵۳:۰۵ - درباره کوه تامر
Yo, good lokoin out! Gonna make it work now.
Chenyi
دوشنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۲۰:۵۳:۱۵ - درباره گلمکان
با سلام شهر واقعا زیبا با طبیعتی دلچسب و آرامش بخش امیدوارم دوستان عزیز حتما یه سر بزنن و در ضمن با رعایت بهداشت به زیبا ماندن آون کمک کنن.
رامین رحیمیان
يكشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۵۵:۳۱ - درباره آبشار آتشگاه
واقعا زیباست وپیشنهاد میکنم حتما اونجاروببینین
سمیه
شنبه ۲۲ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۱۴:۳۳ - درباره مجموعه ویرانه های تخت جمشید
درود٬ اگر به عکسهای چندین سال پیش بنگریم٬ در این مکانی که ویرانه میخوانیدش٬ کمی آبادانی بود.... دستکم سنگنگارههای آن سالم و سرجای خود بودند.... ولی امروز یا نمناکی هوا آنها را نابود میکند و یا ربوده شده و از موزههای بیرون از کشور سر در میآورند! تخت جمشید از آن روز ویرانه شد که گماشتگانی بیخرد سرپرستی نگهداری از میراث فرهنگی کشوری کهن چون ایـــران را به دوش گرفتند..... مسکن
ویرانه!
شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۲۳:۵۷:۴۱ - درباره کلیسای مارتوما (بالولان)
Good points all aornud. Truly appreciated.
Jackson
سه شنبه ۱۳ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۰۲:۴۴:۰۶ - درباره مزار شاه سنجان
باسلام به شما که در شناسایی نقاط مختلف ایران تلاش میکنید بمنظور ارتقاء اطلاعات مفید هم میهنان عزیز من میتوانم اطلاعات زیادی در باره شهرستان تربت حیدیه برایتان ارسال کنم اگر علاقمند به این موضوع هستید میتوانید از سایت تربت ما www.torbatema.ir استفاده فرمایید بهرحال امیدوارم موفق و پیروز باشید
کاظم خطیبی
پنجشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۲۳:۳۵:۳۹ - درباره ارتفاعات موروداغ
لطفا این منطقه را در دفترجه راهنمای کردشگری معرفی نماید
علی ارباتانی
يكشنبه ۱۷ دي ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۰۳:۲۱ - درباره کوه های گرمسار
بسيار زيبا و ديدني توصيه ميكنم اونايي كه نرفتن برن
مرسل مرادي
شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۰ ساعت ۰۰:۲۱:۱۴ - درباره كندوان
عالی
فرهاداماده
سه شنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۰۰:۱۵:۳۴ - درباره منطقه حفاظت شده جنگلی قلاجه
بسيار خوب
جلال مزروعي
يكشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۱ ساعت ۰۰:۱۸:۴۹ - درباره قلعه ایزدخواست
درودبرایران وقتی آنجابرویداگرملی گراباشیدوبه تاریخ ایران اهمیت بدهیدبه گریه می افتیدکه دراین کشورچیزی که ارزش نداردهویت ایرانی است ودوباره به گریه می افتیدشایدصدمترهم نباشدکه چنان خرج های الکی واسراف کرده اندبرای چشم هم چشمی برای مساجدی که منارهایشان ازدورپیداهست وفقط برای ختم مردگان بناشده است آن هم یک ختم.
ش.پ
چهارشنبه ۱۳ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۰۹:۳۰ - درباره الوند
اطلاعاتش کاملا اشتباه است
gtdghh
پنجشنبه ۰۶ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۴۷:۰۹
جاده ابریشم
تاریخچه راه ابریشم : برای آشنایی با راه ابریشم ، نخست باید راههای قدیم ایران را که زیر بنای راه ابریشم است شناخت. قدیمی ترین راه بزرگ ایران ، جاده شاهی است که از بابل شروع می شد و با گذر از تنگنای زاگرس به کرمانشاهان و اکباتان (همدان) می رسید ، از آنجا به ری می رفت و در امتداد جنوب البرز به باکتریا (بلخ) می انجامید. این راه از روزگاران کهن اصلی ترین راه پیوند میان شرق و غرب بوده است. به این ترتیب راه ابریشم راه نوبنیادی نیست، بلکه همان مسیر قدیم است که در گذر روزگاران از آسیای مرکزی به چین پیوسته و سرازیر شدن کاروانهای ابریشم این نام را بر آن نهاده است. ایران و راه ابریشم : برقراری ارتباط رسمی میان ایران و چین، که با آمدن نماینده ای از امپراتوری های غربی به دربار اشکانیان آغاز شد، طلیعه ای بود بر پیوندهای گسترده که با آمد و شد نمایندگان دو کشور روز به روز بر گستره آن افزوده می شد. هم چینیان به موقعیت حساس ایران آگاه بودند و هم ایرانیان به نقشی که می توانستند بعنوان یگانه پل پیوند شرق و غرب ایفا کنند. بنابراین هر دو طرف می کوشیدند تا با گشایش راه ابریشم ، اقتصاد خویش رارونق بخشند. مقاومت ایرانیان و تلاش آنان برای در انحصار داشتن این راه برای حمل کالا میان خاور و باختر سرمایه هنگفتی را نصیب ایران زمین کرد و اقتصاد آنان را که تا آن زمان برپایه کشاورزی و دامداری بود رونق بخشید. مسیر اصلی راه ابریشم : ابتدای جاده ابریشم از شهر لویانگ در جنوب رود هوانگ هو آغاز شده و به ترتیب از سیان ، چانگ یه در استان کانسو می گذشته و به توان هوانگ می رسیده است. از اینجا راه به دو شاخه شمالی و جنوبی تقسیم می شد. راه شمالی از میان کوههای تیان شان و راه جنوبی از کوههای نان شان، آلتین تاغ و کونلن می گذشت که شاخه های فرعی راه ابریشم بسوی هند و افغانستان از این راه جدا می شدند. با گذشتن از مرزهای چین ، جاده ابریشم وارد قرقیزستان می شود که نخستین منزل آن اوزکند و سپس اوش از جمله کانونهای مهم تولید ابریشم بود و هم اکنون بزرگترین کارخانه ابریشم کشی و ابریشم بافی را در خود دارد. پس از آن وارد سرزمین فرغانه شده و پس از گذر از سمرقند و بخارا و جیحون به مرو و سپس سرخس کنونی می رسیده است. از سرخس تا نیشابور منازل رباط شرف ، رباط ماهی ، رباط چاهک ، توس نوغان ، طرق ، شریف آباد ، الحمراء و دیز باد قرار داشت. منازل نیشابور تا ری عبارت بودند از دشت جوین ، پل ابریشم ، بسطام (شاهرود) ، دامغان و خوار. راه ابریشم پس از گذشتن از ساوه ، مزدقان ، همدان ، گردنه اسد آباد ، کنگاور ، بیستون ، فرمیس (کرمانشاه) ، مازورستان ، حلوان ، قصر شیرین ، جلولاء ، دسکره الملک (دستگرد ساسانی) و نهروان وارد بغداد می شده است و در کرانه رود فرات ادامه می یافت و به حدیثه می رسید و سپس در ساحل دریای مدیترانه به شهر انکاکیه می انجامید که آخرین منزل راه زمینی بود. |
تصویری از راه ابریشم :