مقاصدی که با ۲ میلیون تومان میتوان به آنها سفر کرد
نظرات شما
- درباره چشمه آب معدني قاسمآباد
عالی
محمد
يكشنبه ۰۶ فروردين ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۳۳:۴۶ - درباره کاروانسرای شاه عباسی هجیب(کیخسرو)
اگه برید و این کاروانسرا رو پیدا کنید حالتون از ایرانی بودن بهم میخوره که تو کشورهای دیگه به میراث فرهنگی کشورشون چقدر اهمیت میدن ولی .... خدایا ما را براه راست هدایت کن هرکسی به زادگاه و وطن خودش یک حس وطن دوستی داره ولی چرا.........................................................
دوستدار میراث فرهنگی
چهارشنبه ۰۶ دي ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۵۵:۳۷ - درباره منزل وکیل الرعایا
اطلاعات بیشتر می خوام !!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
سه شنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۲۰:۱۳:۳۶ - درباره رباط شرف
در یک واژه باید گفت: بی همتا رباط شرف نمایشگاه هنر سلجوقیست. هیچ دو تاق این کاروانسرا شبیه یکدیگر نیست. هیچ دو دیوار دو گنبد یکسان نیستند. هر کدام معماری و تزئینات خاص خود را دارند. انگار ترکان خاتون با ساخت این بنا می خواهد هنر پادشاهی تحت سلطه خویش را به رخ دیگران بکشد. باید دید ...
سیاوخش کندریز توسی
شنبه ۰۱ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۱۲:۲۳ - درباره پل نیر
عالی
nirnews
چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۸۷ ساعت ۱۲:۲۶:۰۰ - درباره روستای دودهک
متاسفانه از پل تاریخی شاه عباسی دودهک که یکی از هزاران شاهکار معماری دوره صفویه محسوب میشد، اثری بر جای نمانده است. اما خوشبختانه کاروانسرای شاه عباسی مرمت شده و به سرنوشت آن پل دچار نگردید. امیدوارم بزودی امکان بازدید برای عموم فراهم شود. چه خوب بود حالا که سازمان میراث فرهنگی گوشه چشمی به این منطقه انداخته ترتیبی اتخاذ میشد تا گردشگری رونق بیشتری داشته باشه. مثلاً چطوره یه بازارچه م
علی صفری
دوشنبه ۱۵ مهر ۱۳۸۷ ساعت ۱۷:۵۰:۲۶ - درباره مزار شاه سنجان
باسلام به شما که در شناسایی نقاط مختلف ایران تلاش میکنید بمنظور ارتقاء اطلاعات مفید هم میهنان عزیز من میتوانم اطلاعات زیادی در باره شهرستان تربت حیدیه برایتان ارسال کنم اگر علاقمند به این موضوع هستید میتوانید از سایت تربت ما www.torbatema.ir استفاده فرمایید بهرحال امیدوارم موفق و پیروز باشید
کاظم خطیبی
پنجشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۲۳:۳۵:۳۹ - درباره قلعه کوه قاین
lمکانی نادر با چشم اندازی زیبا ، ولی افسوس که مورد نا مهربانی میراث فرهنگی استان واقع شده است
سلیمانی
شنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۳۴:۰۴ - درباره امامزاده قاسم ازنا
امامزاده قاسم مکان زیارتی خوبی است.
جابر کشاورز
سه شنبه ۰۶ دي ۱۳۹۰ ساعت ۰۸:۰۱:۰۱ - درباره امام زاده اسماعيل
میانه آثار باستانی دیگری نیز دارد مثل پل دختر که دختر یزدگرد پادشاه آن را ساخته و بسیار هم زیباست
فاطمه آقائی
چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۴۴:۱۹ - درباره روستای گرماب
سلام من ساکن شهر گرمابم ؛ از سایتتون دیدن کردم ولی اطلاعاتش که خیلی قدیمیه حداقل در مورد شهر گرماب که صدق می کنه این جا در حال شهرستان شدنه و شما هنوز به اسم روستا این جا رو میشناسید. پس بهتره که سایتتون رو اصلاح کنید.
رضا فروتن
شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۴۵:۱۰ - درباره روستاي وشنوه
سلام وشنوه روستاي خيلي خوبي بوده متاسفانه طي چند سال اخير بدليل بي توجهي مسولين نه اب دارد نه گاز كشي كردن نه جاده مناسبي دارد در حالي كه تمام روستاهاي اطراف گاز كشي شده ولي وقتي نوبت به وشنوه رسيد تقصير رو گردن هم ديگه مياندازند اميدوارم نوشتن اين مطالب تاثيري هم داشته باشد
جواد رحيمي
شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۵۶:۱۰ - درباره مدرسه غياثيه(خرگرد)
باسلام ممنون از سایت خوبتون. فط پیش شماره خوافو اشتباه نوشتین پیش شمارش اینه:0532422
نوید نوع پرست
جمعه ۱۶ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۲۰:۵۴:۰۴ - درباره قبر شاه عباس اول
ضمن تشكر از اين سايت عالي خيلي خيلي بهتر ميشد اگر از هر مكان تصويري هم قرار ميداديد .. با تشكر
رضا
جمعه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۵۲:۰۵ - درباره دشت لاله های واژگون
فتبارک الله احسن الخالقین
عاصی
دوشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۰۶:۰۳:۵۵ - درباره قلعه سرماج
سلام : چرا باید این قلعه فقط یه اسم داشته باشه ؟ چرا نباید امکاناتی فراهم شه که ملت استفاده کنن ؟ چرا میراث فرهنگی کاری نمیکنه ؟ . . .
محمد علیدادی
پنجشنبه ۰۳ بهمن ۱۳۸۷ ساعت ۱۴:۱۰:۱۰ - درباره آرامگاه امیر ارسلان جاذب
اطلاعات سودمندی موجود بود
محسن سجادی
سه شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۱۰:۰۶ - درباره مقابر روستای تمتمان
شخصي به نام حفظ اله هر سه مقبره را تاراج كرد
كمال نوحي
سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۵۲:۰۶ - درباره سبلان و دامنه های آن
به جرات میتونم بگم سبلان بهشت ایرانه. بخصوص منطقه آلوارس که من زندگی عشایرها را دراونجا از نزدیک تجربه کردم. سکوت و زیبایی جادویی سبلان باورنکردنیه.
نیلوفر قربانی
پنجشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۲۵:۴۹ - درباره عمارت باغ شاهزاده ماهان
سلام باغ شاهزاده ماهان باغی است بسیار مصفا ودلگشا که در تمامی فصول سال زیبایی خاص به خود را دارد ولی توصیه بنده بازدید از باغ در فصل پائیز مخصوصا 15 آبان به بعدکه جلوه ای رویایی دارد
سید عماد مهدویان
يكشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۵۷:۴۶

عبدا.. عامري |
|
عبدا.. عامري پيشينه: متولد 1301 تهران فارغ التحصيل دانشگاه هنرهاي زيبا شناخت رنگها در كودكي و در سنين هفت، هشت سالگي براي من اتفاق افتاد. يادم ميآيد صبح يك روز تابستاني، وقتي از خواب بيدار شدم، چشمم به ديوار كاهلگي روبهرو افتاد كه از باراني كه در نيمههاي شب باريده بود، هنوز خيس بود و نور آفتاب روي كاهها و سنگريزهها كه از دل ديوار بيرون زده بودند افتاد و تلفيق عجيبي از رنگهاي زرد طلايي، قهوهاي روشن، خاكستريهاي خوش رنگِ سنگريزهها با آبي لاجوردي آسمان، سبزي درختان و ابرهاي سفيد بهوجود آمده بود. اين تصوير براي هميشه در ذهنم ماندگار شد و از اين به بعد جهان رنگها، در من جان گرفتند و با من زندگي كردند.» عبدالله عامري در يك خانواده كاملاً مذهبي و در محله امامزاده يحيي، چسبيده به خيابان ري و از نقاط قديمي تهران، كه در ميانه شمال و جنوب شهر قرار گرفته بود و بافت اجتماعي متوسطي داشت، متولد ميشود. «روبهروي امامزاده يحيي و نزديك خانه ما مسجدي بود كهبهخاطرم هست تابستانها مردم روي پشتبام آن نماز ميخواندند. در وسط حياط مدرسه مسجد درخت چنار كهنسالي قرار داشت كه محيط دور تنه آن شش متري ضخامت داشت و شاخ و برگ گسترده آن سايهبان تمام حياط مسجد و پشتبام آن ميشد. كشف نقاشي اتفاق مهمي در كودكياش بود. او ناخواسته زباني را ميفهميد و درك ميكرد كه ميتوانست با آن سكوت كلامي را جبران كند. «گاهي از مدرسه كه برميگشتم برادر بزرگتراش را ميديدم كه در حال خط كشيدن روي ديوار است. من اول چيزي نميفهميدم ولي محو تماشاي خطخطيهاي او ميشدم. يواش يواش ميديدم كه اين خطها گل ميشوند، خانهها يا كوه ميشوند. فهميدم كه چنين كاري هم ميتوان كرد. من هم شروع به كشيدن شكلها و نقشها روي ديوار كردم. از اينكه ميتوانستم شكل اشيا را بكشم بينهايت مسرور ميشدم. بعد از مدتي ياد گرفتم كه با مدادرنگي منظرههايم را هم رنگ كنم. يك بار عكس منظرهأي را كه روي كارت پستال بود با مداد رنگي كشيدم. وقتي ديدم كه نقاشي من هم شبيه عكس روي كارت شده بهقدري ذوق زدهشدم كه آن را به همه نشان دادم. تشويق خانواده ودوستان مرا در اين كار دلگرم ميكرد.» به راهنمايي دائي خود براي ادامه تحصيل به هنرستان ميرود و ديپلم نقاشي ميگيرد. از جمله استادان او عليمحمد حيدريان و رسام ارژنگ بودند. بعداز هنرستان بلافاصله و بدون كنكور ورودي وارد «هنركده هنرهاي زيبا» ميشود.(۱۳۱۹) عبداله عامري مانند بسياري از هم نسلانش كه از اولين فارغالتحصيلان دانشكده هنرهاي زيبا دانشگاه تهران بودند، در دوران تحصيل با نوگرايي در نقاشي و با مكاتبي مثل امپرسيونيسم و پست امپرسيونيسم آشنا ميشود و تجربه ميكند، و در دورههاي بعد از تحصيل، هم پاي نگرشهاي تازهاي كه در حيطه نقاشي مطرح ميگردد، به تجربه اندوزي خود ادامه ميدهد. بدين ترتنيب او با بسياري از گرايشهاي رايج در نقاشي مانند كوبيسم، نقاشي انتزاعي و نيمه انتزاعي، سوررئاليسم ونيز چشمداشت و توجه به هنر ايراني را تجربه ميكند و سرانجام بنا به خواسته خود و با توجه به حال و هواي موضوع نقاشي، تكنيك و يا سبكي را بهكار ميگيرد. «معتقدم كه نقاش بايد تكنيكهاي مختلفي كار كند تا هر مضموني را با تكنيك مناسب خودش بتواند بيان كند. وقتي به موضوعي فكر ميكنم، به اين هم ميانديشم كه اين موضوع را با چه تكنيكي بهتر ميتوان بيان كرد و سرانجام سراغ همان تكنيك ميروم. به همين جهت هم كارهاي من داراي يك روش و تكنيك ثابت نيستند و به شيوههاي اكسپرسيونيستي، سوررئال. آبستره و امپرسيونيست كار كردهام.» او كه با طبيعتسازي استادانهاي كارش را شروع كرده در بند آن شيوه كه هم در آن محدوده او را ميستايند، نميماند. به ساختن پردههاي اكسپرسيونيستي همچون منظره قهوه خانه ييلاقي و پل سرچشمه در بينيال دوم و سوم رو ميكند در همان اوان به كارهاي «پست امپرسيونيستي» توجه ميكند لحن كارهاي وانگوگ و سزان و گوگن را در فضاهاي سبز، آبي، قهوهاي آن دورهاش ميتوان شنيد. در دورهاي به فضاي آبستره فيگوراتيو ميرسد و «تابلو بار سنگين» اوج كارهاي اين دوره اوست كه خود ميگويد اجازه نمايش آن را سالها به او نداده بودند. چارپاياني كه تور پر از كاه را حمل ميكنند با خطوط مختصر قرمز و سياه خيلي سريع ساخته شده و از دور به مسامحه كلافهاي زرد را ميمانند كه در تپههاي كروي و درختان گردو پيچيده سبز در افقي دوراني همچون منظومهاي از حجمهاي رنگين گرد هم ميچرخند تا نماي جلوي تابلو كه گرايش و ريزش رنگها به جلو - با هجومي به آينده - بيننده را ميخكوب ميكند، آن دوران سرسامآور به سطح مستوي پايان ميپذيرد. او از اين هم فراتر ميرود، در تابلوي توفان، شيروانيها و درختان چنان از ريشه كنده شده و در هوا به شتاب دور شدهاند كه نقاش فقط رد حركت سريع حجم رنگي آنها را نشان داده است. اين تابلو حركت محض رنگ در فضا ست. به رغم تمام تنوع كاري كه عبدالله عامري در پيش گرفته است، دو نكته به طرز بارزي در كارهاي او به چشم ميخورد: نكته اول مفهومگرايي در آثار اوست. «هنرمندان بايد در راه تعالي و پيشرفت جامعهشان فعال باشند. كار من فقط بازي با چهار تا رنگ نيست. يك ظرف هر چقدر هم زيبا باشد، ولي اگر از غذاي مناسب تهي باشد، هيچ شكم گرسنهاي را سير نميكند. نقاشي بايد علاوه بر زيبايي، داراي مفاهيم عالي هم باشد تا هم مردم از آن استفاده كنند و هم خودش. خداوند گفته شما هم در مقابل خودتان، و هم در برابر جامعه مسئول هستيد. اينها را هنرمند بايد با كار خودش نشان دهد، و الا اگر غير از اين باشد، مردم خيلي زود اثر او را فراموش ميكنند.» كارهاي اساتيد گذشته قبل از ميكلآنژ، رافائل، حتي نقاشيهاي پيكاسو، كه بسيار مدرن هستند، تنها بهخاطر ظاهر زيباي آنها پابرجا نيستند، بلكه محتواي آنها هم داراي ارزش هستند.» نكته ديگري كه در آثار او قابل اعتنا ميباشند، عشق به طبيعت است. طبيعتي كه مظهر لطف خدا به بندگانش است. اين عشق را بهخصوص در همه مناظري كه از طبيعت كشيده ميتوان مشاهده كرد. رنگهاي روشن و درخشان مناظر او، انعكاسي از صفا، خلوص، پاكي و نيز اعتنا به «نگارگري ايراني» است. اين توجه او به نگارگري را از دورگيريهايي كه گاه بهكار ميگيرد ميتوان تشخيص داد. در تابلو «مهتاب» خانوادهاي را ميبينيم كه روي پشتبام يك آسياب آبي خوابيدهاند. بر فراز آسمان، قرص كامل گاه از لابهلاي ابرها، زمين را نورباران ميكند. روستايي كه در دل كوه و زير نور ماه لميده، هنوز كاملاً بهخواب نرفته است. گويي نسيم ملايمي برگ درختان را با وزش خود به حركت درآورده است. فضا آكنده از صداي خفيف باد در ميان برگ درختان و همهمه جويبار است. مرد هنوز بهخواب نرفته و غرق در تفكر است. او به چه چيزي فكر ميكند؟ طبيعتاً آنچه دغدغه نقاش است: «من عاشق اين مهتاب هستم. اين سكوت شب و مهتابي كه در آن حال و هواي عرفاني به آدم دست ميدهد و آدم را به تفكر درباره راز خلقت ميبرد.» شايد در جستجوي همين سكوت و نور ماه بود كه سالها پيش محله امامزاده يحيي را كه ديگر صفاي كودكياش را نداشت ترك گفت و در منطقهاي از كرج كه آن موقع نقطه دنج و خلوتي بود سكونت كرد و ميكند. |
|
تعداد بازدید : 2167 |
تعداد نظرات : 5
5 نظر درحال تایید است و یا بدلیل مغایرت با ارزشهای انسانی حذف شده است
|
نظر خود را در مورد عبدا.. عامري ثبت کنید.
|
آثار عبدا.. عامري