مقاصدی که با ۲ میلیون تومان میتوان به آنها سفر کرد
نظرات شما
- درباره بقعه پير خضر
بقيه پير حضر در 20كيلومتري بيجار قرار دارد نه 2 كيلومتري اصلاح شود
چهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۸۷ ساعت ۲۰:۰۲:۳۲ - درباره موزه چهلستون
ولی من مطمئنم اگه یک بار بری اونجا رو از نزدیک ببینی نظرت 180 درجه بر می گرده . در وصفش همین بس که در ساخت چهل ستون اصفهان از روی این بنا الگو گرفته شده .
پویا
سه شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۴۰:۳۳ - درباره مدرسه دار الفنون
مطالب تان خیلی کم بود
صبا طیبی
يكشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۲۱:۴۷:۴۵ - درباره روستای خرانق
سلام .من یکی از دانشجویان عمران دانشگاه تهران هستم سفری به این روستای زیبا داشت واقعا زیباست فوق العادست.به خصوص منارجنبان بسیار زیبای داره
رها ایزدی
دوشنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۳۳:۲۱ - درباره کوه سوخته
این کوه در ضلع شمالی شهر اردل قراردارد. شهر اردل از جمله شهرهای قدیمی و مرکز مهم تمرکز بختیاری ها می باشد.
م
دوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۰۵:۰۱ - درباره قلعه جانی ( کوشان قدیم )
عکسی وجود ندارد
بلوچ
جمعه ۲۹ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۴:۲۱ - درباره آبشار بل
آبشار بل در كنار روستاي ناو از توابع شهرستان سروآباد كه به اشتباه آن را مروآباد ثبت كرده ايد
فرامرز داودي
شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۵۱:۴۱ - درباره قلعه فلک الافلاک
فضای داخلی بنای فعلی به چهار تالار نسبتاً بزرگ حول دو حیاط و تعدادی تالار و اتاق تقسیم شده است. ابعاد حیاط اول 5/22×31 متر و ابعاد حیاط دوم 21×29 متر است. در ورودی بنا در سمت شمال و در بدنه برج شمال غربی تعبیه شده است. دورتا دور قلعه را پرتگاهی مخوف فرا گرفته که دارای پوشش گیاهی ست و راه ورود به فلک الافلاک را دشوارتر می کند.نام این قلعه به مفهوم آسمان نهم و بالاترین فلک است که به طورمجازی دست ن
فرشته قربانی
شنبه ۲۸ دي ۱۳۸۷ ساعت ۱۱:۴۴:۵۵ - درباره درياچه مارميشلو
مارفتیم 25 کیلومتری به دریاچه پلیس ماراترساند وگفت این منطقه بسیار خطرناک است وافراد قاچاقچی وفوقالعاده وحشی درآن زیاداست
جمعه ۰۸ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۰۰:۱۲:۳۳ - درباره عمارت عالی قاپو
مرسی بابت این توضیح.اما شرح بسیار کوتاهی است و آنچنانکه باید رسا نیست شاید بدلیل کم بودن تصاویر باشد.مثلا خوب است که بطور جدا عکسی از پنجره مشبک داشته باشید یا قسمتهای دیگر.نکته بعد اینکه شرح داده شود که این بنا مربوط به قبل از تغییر پایتخت از قزوین به اصفهان میباشد.سپاسگذارم پیروز باشید
ابراهیم گل محمدی
جمعه ۱۷ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۵۴:۳۴ - درباره خانه منجم باشی
عکس مطابق با خان منجم باشی نیس
شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۱۳:۰۴ - درباره روستای هفتادر
با سلام هوای هفتادر خیلی هم خشک و گرم است نه معتدل گرم .سایتتون اصلا پربار نیست اطلاعات ان خیلی کم است مطالب بیشتری را در رابطه با این روستا بیاورید
علی موسوی
سه شنبه ۲۶ آبان ۱۳۸۸ ساعت ۱۰:۲۰:۵۳ - درباره مزار بی بی زینب خاتون
بسیار عالی و خیلی هم حاجت رواس بی بی
دوست
جمعه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۲۶:۰۹ - درباره غار کهناب ( اشکفت کهناب )
سلام ضمن تشکر خوب بود تصویری از غار جهت آشنایی بازدیدکنندگان در سایت می گذاشتید.با این نوشته تنها کسی به آن صورت مشتاق بازدید نمی شود
مهرپویا
پنجشنبه ۲۶ دي ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۵۷:۴۴ - درباره امامزاده قاسم ازنا
امامزاده قاسم مکان زیارتی خوبی است.
جابر کشاورز
سه شنبه ۰۶ دي ۱۳۹۰ ساعت ۰۸:۰۱:۰۱ - درباره مسجد و قرآن نگل
سلام من 2سالی که در مریوان طی سالهای71الی73بودم اعتقاد و احترام مردم به قرآن نگل را دیدم
حسین رضوی
يكشنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۲۸:۰۳ - درباره مناره زيار
من خودم تقريبا از نزديك منار زيار ا ديدهام بسيار زيبا ودرميان دشت وسيعى قرار دارد
ناشناس
جمعه ۲۱ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۳۵:۱۹ - درباره امامزاده سید مظفر
کارش بیسته
امین
يكشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۰۸:۲۸ - درباره بقعه امامزاده ابراهیم سپهسالار (ع)
یکی از بهترین زیارتها و سیاحتهایی که تا حالا رفتم
مریم
سه شنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۲۹:۵۲ - درباره گلمکان
سلام منطقه گلمکان جای بسیار بکر و زیبایست...........وفقط چند خط نوشتن در مورد این بهشت کوچک به نظرم اجحاف بزرگی است........... من حاضرم در صورت تمایل اطلاعات نابی در اختیار شما قرار دهم..... یکی از جامعترین کتابها در مورد قدمت و تاریخه گلمکان کتاب گلمکان می باشد...که نویسنده آن یکی از پژوهگر های گلمکانی است..به نام خانم اعظم خانلری اطلاعات روز گلمکان را می توانید از سایت آوای گلمکان و اطلاعات
فهیمه گلمکانی
سه شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۸:۰۳
محمد غفاری |
|
![]() |
|
کمال الملک یا محمد غفاری در تهران زاده شد ولی سالهای کودکی خود را در کاشان گذراند. در نوجوانی به تهران رفت و در مدرسه دارالفنون زیر نظر علی اکبر خان مزین الدوله آغاز به هنرآموزی کرد. ناصر الدین شاه به هنگام بازدید از این مدرسه کار او را پسندید و وی را به دربار فراخواند. دیری نگذشت که شاه به او لقب «نقاش باشی و پیشخدمت حضور همایونی» داد. (۱۲۶۱ ش) فعالیت مستمر او در مقام نقاش دربار و معلم شاه بسیار مقبول افتاد و از این رو لقب «کمال الملک» گرفت. پرده معروف به تالار آینه از جمله مهمترین آثاری بود که در این سالها به وجود آورد. پس از کشته شدن ناصر الدین شاه کمال الملک برای مطالعه به اروپا رفت. (۱۲۷۶ ش) مدتی بیش از سه سال را در فلورانس، رم و پاریس گذرانید؛ و در موزهها به رونگاری از آثار استادانی چون رامبراند و تیسین پرداخت. در پاریس با فانتن لاتور آشنا شد. سفر اروپا تأثیری مثبت در اسلوب کار و حتی طرز دید او گذاشت. او به دستور مظفر الدین شاه به ایران بازگشت (۱۲۷۹ ش) و کار در دربار را ادامه داد، ولی عملاً نتوانست با خواستهای شاه جدید کنار بیاید. به عراق رفت و چند سالی را در آنجا گذرانید. (۱۲۸۰ تا ۱۲۸۳ش) پردههای زرگر بغدادی (۱۲۸۰ ش) و میدان کربلا (۱۲۸۱ ش) را به هنگام اقامتش در عراق نقاشی کرد. او اگرچه به مشروطه خواهان متمایل بود (پرده علیقلی خان بختیاری (سردار اسعد) گواه آن است) در جنبش مشروطه مشارکت مستقیم نداشت. در سالهای بعد مدیریت مدرسه صنایع مستظرفه را بر عهده گرفت. در این مدرسه با کوشش فراوان به پرورش شاگردان همت گماشت که زبدهترین شان خود استادانی در مکتب او شدند. سرانجام به دلیل اختلافاتی که با وزیران معارف بر سر استقلال مدرسه پیدا کرد، از کار تدریس و شغل دولتی دست کشید (۱۳۰۶ ش) و به ملک شخصی خود در حسین آباد نیشابور کوچید. (۱۳۰۷ ش) در آنجا بر اثر حادثهای از یک چشم نابینا شد؛ اما تا سالهای آخر زندگانی به نقاشی ادامه داد. کمال الملک از همان آغاز فعالیت هنری اش تمایلی قوی و آشکار به روش و اسلوب طبیعت گرایی اروپایی داشت. با ظهور کمال الملک وظیفهای جدید برای نقاش دربار معین شد. او میبایست رویداد ها، اشخاص، ساختمان ها، باغها و غیره را همچون عکاسی دقیق ثبت کند تا به عادیترین مظاهر زندگی و محیط درباری سندیت تاریخی بخشد. بی سبب نیست که کمال الملک در این دوره اغلب پرده هایش را با افزودن شرحی درباره موضوع رقم میزد. (مثلاً: طبیعت بیجان با گلدان و پرنده شکار شده، ۱۲۷۳خ) با این زمینه فکری و هنری کمال الملک به اروپا رفت. هدف او شاید فقط ارتقای سطح دانش فنی اش بود. ولی در موزهها آثار استادان رنسانس و باروک را دید و شیفته آنها شد. منطقاً او به لحاظ فرهنگی، ذهنی و سابقه هنری آمادگی رویارویی و احتمالاً بهره گیری از جنبشهای دریافتگری (امپرسیونیسم) و پسا-دریافتگری را نداشت. اما زیباییشناسی کلاسیسیسم رنسانس و سبک و اسلوب بغرنج هنرمندانی چون رامبراند را نیز به درستی درک نکرد (چنان که مثلاً در هیچ یک از نقاشیهای کمال الملک و شاگردانش نشانی از آشنایی با اسلوب لعاب رنگ کاری به چشم نمیخورد.) با این حال آکادمی گرایی در او قوت گرفت؛ و هنگامی که به ایران بازگشت بیش از پیش به هنر دانشگاهی سده نوزدهم وابسته شده بود. حتی بعداً در بازنمایی موفقیت آمیز برخی موضوعهای اجتماعی نیز از این وابستگی رهایی نیافت. او اساساً چهره نگار و منظره نگار بود؛ و در تک چهرههایی چون «سید نصرالله تقوی» قابلیت و مهارت خود را به حد کمال نمایان ساخت. کمال الملک با کوششهای خود در مقام نقاش و معلم پاسخی متناسب با شرایط اجتماعی و فرهنگی زمانه اش به ضرورت تحول هنری جامعه داد. بازتاب این کوششها در ذهن مردم خصوصیات اخلاقی، نحوه زندگی و واقعه کور شدنش از او یک مرد افسانهای ساخت. از جمله دیگر آثارش: دورنمای صفی آباد (۱۲۵۳ ش)؛ عمله طرب؛ حوضخانه صاحبقرانیه (۱۲۶۱ ش)؛ منظره آبشار دوقلو (۱۲۶۳ ش)؛ مرد مصری (۱۲۷۵ ش)؛ فالگیر یهودی؛ دهکده مغانک (۱۲۹۳ ش)؛ تک چهره خود هنرمند (۱۲۹۶ ش)؛ تکچهره صنیع الدوله؛ نیمرخ هنرمند (۱۳۰۰ ش)؛ منظره کوه شمیران (۱۳۰۱ ش). سرانجام محمد غفاری (کمال الملک) در ۲۷ مرداد سال ۱۳۱۹ درگذشت. نسخه اصل تعدادی از تابلوهای مشهور کمال الملک در کاخ گلستان در معرض نمایش قرار دارد |
|
تعداد بازدید : 5052 |
تعداد نظرات : 6
6 نظر درحال تایید است و یا بدلیل مغایرت با ارزشهای انسانی حذف شده است
|
|
نظر خود را در مورد محمد غفاری ثبت کنید.
|
آثار محمد غفاری










