مقاصدی که با ۲ میلیون تومان میتوان به آنها سفر کرد
نظرات شما
- درباره مسجد اسماعيل خاله اوغلي
با سلام وتشکر خواهشمنداست مقرر فر مایید شجر نامه اسماعیل خاله اقلی را برای ما ارسال فر یید .با تشکر علیر ضا خاله اقلی تبریزی
علیر ضا خاله اقلی تبریزی
دوشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۱۷:۵۵ - درباره ييلاق اوغاز
عالي است
فريدون سياوشي
يكشنبه ۰۸ دي ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۰۱:۵۷ - درباره محور بابلسر – فرح آباد و بهشهر – گرگان
Great common sense here. Wish I'd thoghut of that.
Zaty
دوشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۰۰:۴۹:۳۴ - درباره روستای بندر آباد
من خودم بچه بندر ابادام هواش خیلی خیلی خشه عالی .حتما بیاید.زنده باد بندر اباد.
علی عزیزی بندر ابادی
جمعه ۲۱ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۸:۲۴ - درباره نقش برجسته آبيدر
سلام نقشه نشون داده نمیشه لطفا درستش کنید با تشکر
مصطفی
سه شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۰۹:۲۰:۰۳ - درباره جزیره شیف
فاصته شيف از بوشهر چند كيلومتر واز شيف تا بندر گناوه چند كيلو متر است ممنون جواب بديد
نادر ازري
دوشنبه ۲۹ دي ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۴۲:۱۹ - درباره چشمه آب معدنی اسکل آباد
یه عکسی هم بذارین بد نیست.
چهارشنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۲۸:۱۰ - درباره چشمه محمد رسول الله
شهرستان اقلید یک بهششت کوچوله که من عاشقشم
محم
سه شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۲۲:۱۶:۲۱ - درباره آبشار سواسره
امروز اول فروردین 1392 من و همسرم تصمیم به دیدن این ابشار 100متری کردیم دوستان بعد از کلی گشتن به دنبال مسیر باید بگم بخش چهاردانگه ساری اصلا روستایی به نام بلده نداره که روستائی به نام سواسره داشته باشه فقط یه روستا به نام بالاده داشت (اصالتا من اهل ساریم)که اونهم ربطی به ابشاری نداشت خلاصه بعد ازکلی راه دوباره به ساری برگشتیم دقت کردین عکسی هم از این ابشار نیست من که میگم نگردین اما اگه و
حدیثه
پنجشنبه ۰۱ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۲۰:۳۱:۵۸ - درباره دیوار گلی بلند
That's a smart way of thkining about it.
Danny
يكشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۰۷:۴۱:۱۴ - درباره روستای دودهک
باسلا م باتشکر از زحمات شما حیف که دیر به داد آثار باستانی رسیدند کاش می شد پل شاه عباسی دوباره ترمیم میشد
شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۰۵:۴۸ - درباره ارتفاعات قوشاداغ
ارسباران : ارسباران يک ناحيه کوهستاني است که در شمال استان آذربايجان شرقي و جنوب رودخانه ارس واقع شده است.ابن ناحيه سرزمين وسيعي است که از شمال به رود ارس و از مشرق به مشکين شهر و مغان و از جنوب به سراب و اوجان و از مغرب به مرند و تبريز محدود است و شهرستان اهر را در بر ميگيرد. ارسباران عنوان جديدي است و درگذشته به آن ناحيه «قرهداغ» يا «قراجهداغ» ميگفتند. ساکنين دشت مغان و اطراف مش
فرشته قربانی
شنبه ۰۶ مهر ۱۳۸۷ ساعت ۱۰:۴۷:۰۸ - درباره تپه علیشار
سلام ازهرکسی ک ازاین سایت بازدیدمیکنه میخوام ک حتماازعلیشاردیدن کنه واقعادوست داشتنیه.
ا.کاشی
سه شنبه ۰۳ دي ۱۳۹۲ ساعت ۰۰:۰۸:۲۰ - درباره قلعه لمبسر
با سلام،احساس بنده اینه که این عکس رو من گرفتم شاید هم اشتباه می کنم ولی در کل تو متن اشتباهات فراوانی وجود داره که خواهش می کنم این پست رو ویرایش کنید اگه امکان داره برای کسانیکه مایلند از این قلعه بیشتر بدونند آدرس سایتم رو لینک کنید. در ضمن آدرس اینطوری نوشته بشه شکیل تره: استان قزوین-رودبار الموت غربی- شهررازمیان -کیلومتر 3جاده رازمیان-هیر
hasan
جمعه ۱۳ دي ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۰۵:۲۲ - درباره کاخ شاسمن
چرا ادرس دقیق نمینویسید ؟؟؟کجای گرگان است
حوریناز اسکی
چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۲۳:۴۵:۱۳ - درباره قلعه لمبسر
باید رفت و دید تا به عظمت و شکوهش پی برد دارای موقعیت بسیار استراتژیک و حساس می باشد با دید عالی به طبیعت یعنی برفراز قله ای هستس که از یک سو به آب که مایه حیات می باشد می نگری و از سویی دیگر به طبیعت سر سبز که مایه نشاط میباشد حس خوبیه که فقط باید تجربه کرد
اهورا زارعی
دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۲۳:۴۳:۰۰ - درباره عمارت باغ شاهزاده ماهان
با سلام یکی از بهترین مکانهای دیدنی ایران میباشد دیدن انرا مخصوصا در شب به همه توصیه میکنم
محمد محمدی
شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۰ ساعت ۰۲:۴۱:۵۸ - درباره آرامگاه كوروش كبير
خدا او را رحمت کند
maryam
شنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۳۳:۲۲ - درباره تپه ته کندوک
با عرض سلام وخسته نباشید اگه میشه مطلبی بیشتری در موردش بنویسید
سه شنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۳۵:۳۱

محمد غفاری |
|
![]() |
|
کمال الملک یا محمد غفاری در تهران زاده شد ولی سالهای کودکی خود را در کاشان گذراند. در نوجوانی به تهران رفت و در مدرسه دارالفنون زیر نظر علی اکبر خان مزین الدوله آغاز به هنرآموزی کرد. ناصر الدین شاه به هنگام بازدید از این مدرسه کار او را پسندید و وی را به دربار فراخواند. دیری نگذشت که شاه به او لقب «نقاش باشی و پیشخدمت حضور همایونی» داد. (۱۲۶۱ ش) فعالیت مستمر او در مقام نقاش دربار و معلم شاه بسیار مقبول افتاد و از این رو لقب «کمال الملک» گرفت. پرده معروف به تالار آینه از جمله مهمترین آثاری بود که در این سالها به وجود آورد. پس از کشته شدن ناصر الدین شاه کمال الملک برای مطالعه به اروپا رفت. (۱۲۷۶ ش) مدتی بیش از سه سال را در فلورانس، رم و پاریس گذرانید؛ و در موزهها به رونگاری از آثار استادانی چون رامبراند و تیسین پرداخت. در پاریس با فانتن لاتور آشنا شد. سفر اروپا تأثیری مثبت در اسلوب کار و حتی طرز دید او گذاشت. او به دستور مظفر الدین شاه به ایران بازگشت (۱۲۷۹ ش) و کار در دربار را ادامه داد، ولی عملاً نتوانست با خواستهای شاه جدید کنار بیاید. به عراق رفت و چند سالی را در آنجا گذرانید. (۱۲۸۰ تا ۱۲۸۳ش) پردههای زرگر بغدادی (۱۲۸۰ ش) و میدان کربلا (۱۲۸۱ ش) را به هنگام اقامتش در عراق نقاشی کرد. او اگرچه به مشروطه خواهان متمایل بود (پرده علیقلی خان بختیاری (سردار اسعد) گواه آن است) در جنبش مشروطه مشارکت مستقیم نداشت. در سالهای بعد مدیریت مدرسه صنایع مستظرفه را بر عهده گرفت. در این مدرسه با کوشش فراوان به پرورش شاگردان همت گماشت که زبدهترین شان خود استادانی در مکتب او شدند. سرانجام به دلیل اختلافاتی که با وزیران معارف بر سر استقلال مدرسه پیدا کرد، از کار تدریس و شغل دولتی دست کشید (۱۳۰۶ ش) و به ملک شخصی خود در حسین آباد نیشابور کوچید. (۱۳۰۷ ش) در آنجا بر اثر حادثهای از یک چشم نابینا شد؛ اما تا سالهای آخر زندگانی به نقاشی ادامه داد. کمال الملک از همان آغاز فعالیت هنری اش تمایلی قوی و آشکار به روش و اسلوب طبیعت گرایی اروپایی داشت. با ظهور کمال الملک وظیفهای جدید برای نقاش دربار معین شد. او میبایست رویداد ها، اشخاص، ساختمان ها، باغها و غیره را همچون عکاسی دقیق ثبت کند تا به عادیترین مظاهر زندگی و محیط درباری سندیت تاریخی بخشد. بی سبب نیست که کمال الملک در این دوره اغلب پرده هایش را با افزودن شرحی درباره موضوع رقم میزد. (مثلاً: طبیعت بیجان با گلدان و پرنده شکار شده، ۱۲۷۳خ) با این زمینه فکری و هنری کمال الملک به اروپا رفت. هدف او شاید فقط ارتقای سطح دانش فنی اش بود. ولی در موزهها آثار استادان رنسانس و باروک را دید و شیفته آنها شد. منطقاً او به لحاظ فرهنگی، ذهنی و سابقه هنری آمادگی رویارویی و احتمالاً بهره گیری از جنبشهای دریافتگری (امپرسیونیسم) و پسا-دریافتگری را نداشت. اما زیباییشناسی کلاسیسیسم رنسانس و سبک و اسلوب بغرنج هنرمندانی چون رامبراند را نیز به درستی درک نکرد (چنان که مثلاً در هیچ یک از نقاشیهای کمال الملک و شاگردانش نشانی از آشنایی با اسلوب لعاب رنگ کاری به چشم نمیخورد.) با این حال آکادمی گرایی در او قوت گرفت؛ و هنگامی که به ایران بازگشت بیش از پیش به هنر دانشگاهی سده نوزدهم وابسته شده بود. حتی بعداً در بازنمایی موفقیت آمیز برخی موضوعهای اجتماعی نیز از این وابستگی رهایی نیافت. او اساساً چهره نگار و منظره نگار بود؛ و در تک چهرههایی چون «سید نصرالله تقوی» قابلیت و مهارت خود را به حد کمال نمایان ساخت. کمال الملک با کوششهای خود در مقام نقاش و معلم پاسخی متناسب با شرایط اجتماعی و فرهنگی زمانه اش به ضرورت تحول هنری جامعه داد. بازتاب این کوششها در ذهن مردم خصوصیات اخلاقی، نحوه زندگی و واقعه کور شدنش از او یک مرد افسانهای ساخت. از جمله دیگر آثارش: دورنمای صفی آباد (۱۲۵۳ ش)؛ عمله طرب؛ حوضخانه صاحبقرانیه (۱۲۶۱ ش)؛ منظره آبشار دوقلو (۱۲۶۳ ش)؛ مرد مصری (۱۲۷۵ ش)؛ فالگیر یهودی؛ دهکده مغانک (۱۲۹۳ ش)؛ تک چهره خود هنرمند (۱۲۹۶ ش)؛ تکچهره صنیع الدوله؛ نیمرخ هنرمند (۱۳۰۰ ش)؛ منظره کوه شمیران (۱۳۰۱ ش). سرانجام محمد غفاری (کمال الملک) در ۲۷ مرداد سال ۱۳۱۹ درگذشت. نسخه اصل تعدادی از تابلوهای مشهور کمال الملک در کاخ گلستان در معرض نمایش قرار دارد |
|
تعداد بازدید : 4917 |
تعداد نظرات : 6
6 نظر درحال تایید است و یا بدلیل مغایرت با ارزشهای انسانی حذف شده است
|
نظر خود را در مورد محمد غفاری ثبت کنید.
|
آثار محمد غفاری