مقاصدی که با ۲ میلیون تومان میتوان به آنها سفر کرد
نظرات شما
- درباره روستای خورگو
یکی از بهترین روستاهای استان هرمزگان است. بهتون پیشنهاد می کنم به این روستا برید
MAD
شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۴۲:۴۵ - درباره مسجد روستای شورین
عالی
م
يكشنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۳۱:۱۰ - درباره سرای حاج رضا
متاسفانه این بنای بسیارزیبا مورد بی توجهی فوق العاده قرارگرفته و درحال حاضر محل نگهداری ضایعات زباله ای است . امیدوارم سازمان میراث فرهنگی به فکر آثار باستانی گرانبهای ماباشد
کوچاری
چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۴۸:۴۰ - درباره ساحل بندر گز
ساحل دنج وزیبایی داره حتما یه سفر برید
hvh_z
دوشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۵۶:۰۶ - درباره خانه لاري ها
لطفا ادرس كامل رو هم بذارين
pari
جمعه ۲۱ اسفند ۱۳۸۸ ساعت ۲۲:۴۴:۵۲ - درباره چشمه حنیفقان
واقعا زیباست به همه هموطنان بخصوص هم استانی هایم توصیه می کنم یه سری به چهل چشمه (حنیفقان) بزنند پشیمان نمی شوند
مهرداد روستا
دوشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۲۳:۴۴ - درباره كليساي سورپ سركيس
ادرس دقیق ثبت نشده
h.s
چهارشنبه ۰۲ فروردين ۱۳۹۱ ساعت ۰۴:۲۶:۵۳ - درباره مقبره سه گنبد
بسیار عالی
عارف نیکخواه
سه شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۸۷ ساعت ۲۱:۴۱:۰۸ - درباره آتشكده صميكان
اطلاعات ارائه شده کامل نیست جزابتر این بود که محتوا کامل تر و همراه با تصویر باشد
صدیقه غریبی
جمعه ۱۳ آبان ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۴۰:۵۴ - درباره روستاي میمونه
مراسم و روضه خوانی محرم در این روستابسیارباشکوه می باشد
يكشنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۴۰:۲۱ - درباره چشمه ازناو
من حدود مرداد ماه 91 از اين چشمه بازديد كردم. بنظر من اين چشمه جاذبه خاصي نداشت. محوطه استخرمانند حالت طبيعي آن را از بين برده، امكانات اوليه هم وجود ندارد.
چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۰۶:۱۰ - درباره گوی تپه
از مسئولین خواهش میکنم اقدامات لازم برای کالبد شکافی تپه را مهیا سازند همان طور که با کالبد شکافی تپه حسنلو اشیاء ارزشمند یافت شده مطمئن باشید گوی تپه هم داری اشیاء ارزشمندی خواهد بود که نمایانگر تمدن این خطه از آذربایجان خواهد بود لطفا قبل از انتقال اشیا به خارج کشور اقدامات لازم را انجام دهید تشکر
امیر
شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۴۳:۱۱ - درباره امامزاده بابا پیر احمد
آقای طادی و سایر دوستان همزبان لطفا به داشته های خودتان افتخار کنید نه به داشته های دیگران امامزاده بابا پیر احمد سامان با یک استعلام از وزارت کشور کاملا قابل اثبات است البته راه ساده تری هم وجود دارد با 110تماس بگیرید و بگویید بابا پیر احمد ببینید110کدام شهرستان می آید به جز شهردای بن که از لحاظ سواد نیاز به باز آموزی دارد هیچ یک از ارگانهای بن در محدوه بابا پیر احمد کار نمیکنند میتوان
پیام مسیبی سامانی
دوشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۲۳:۱۷ - درباره قلعه ارجان
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما مدیر این سایت در هنگام ورود به قسمت استان خوزستان متوجه شدم مرکز استان خوزستان رو به اشتباه آبادان نوشتید در صورتی که مرکز خوزستان اهواز میباشد لطفا جهت اصلاح اقدام کنید با تشکر از شما
پیمان محمدفر
جمعه ۱۳ آبان ۱۳۹۰ ساعت ۰۷:۴۶:۲۵ - درباره آبشار سواسره
با سلام و تشكر به خاطر ارايه مطلب درباره آبشار سواسره . من هيچ عكسي از اين آبشار در هيچ كجا نديدم . آيا اين آبشار وجود خارجي هم دارد؟! آيا شما عكسي از آن داريد . لطفا برايم ارسال نماييد . بسيار متشكرم
حميد جوانمرد
شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۸۸ ساعت ۱۰:۲۲:۴۰ - درباره تالاب گنجگاه
Ya learn stomehing new everyday. It's true I guess!
Cristina
يكشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۰۱:۲۹:۱۲ - درباره کلیسای مارتوما (بالولان)
اسنادی راجع به تاریخ های ذکر شده موجود نبوده وبیشتر حدس وگمان می باشد
چهارشنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۲۲:۴۵:۰۲ - درباره آب انبارسرخه
اين اب انبار خيلي بزركتر از اينها بود كه به مرور زمان اطرافيان زمين ان را غصب كرده اند جالب اين است كه مغازهاي اطراف برروي دالان وروديش چاه حفر كرده اند و فاضلاب خود را درون ان ميريزند وكسي چيزي به انها نمي گويندوچون كسي ندارد
موسوي
چهارشنبه ۰۷ دي ۱۳۹۰ ساعت ۰۷:۰۸:۲۰ - درباره مسجد خسروآباد گروس
سلام .من اهل خسروآباد وساکن تهرانم.واقعا مسجد خسروآباد زیباست.وقتی وارد مسجد میشی یه حال وهوای دیگه داره.احساس میکنی به گذشته سفر کردی.حیاط بسیار زیبایی داره
سوسن سرفرازیان
يكشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵۸:۵۸ - درباره گلمکان
میزند مرغ دلم پر در هوای گلمکان میتپد در سینه من دل برای گلمکان شوکت عز و جلال گلمکان را خوانده ام داروی آرامشم باشد هوای گلمکان .
جلال گلمکانی
چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۰۰:۲۶
محمد غفاری |
|
کمال الملک یا محمد غفاری در تهران زاده شد ولی سالهای کودکی خود را در کاشان گذراند. در نوجوانی به تهران رفت و در مدرسه دارالفنون زیر نظر علی اکبر خان مزین الدوله آغاز به هنرآموزی کرد. ناصر الدین شاه به هنگام بازدید از این مدرسه کار او را پسندید و وی را به دربار فراخواند. دیری نگذشت که شاه به او لقب «نقاش باشی و پیشخدمت حضور همایونی» داد. (۱۲۶۱ ش) فعالیت مستمر او در مقام نقاش دربار و معلم شاه بسیار مقبول افتاد و از این رو لقب «کمال الملک» گرفت. پرده معروف به تالار آینه از جمله مهمترین آثاری بود که در این سالها به وجود آورد. پس از کشته شدن ناصر الدین شاه کمال الملک برای مطالعه به اروپا رفت. (۱۲۷۶ ش) مدتی بیش از سه سال را در فلورانس، رم و پاریس گذرانید؛ و در موزهها به رونگاری از آثار استادانی چون رامبراند و تیسین پرداخت. در پاریس با فانتن لاتور آشنا شد. سفر اروپا تأثیری مثبت در اسلوب کار و حتی طرز دید او گذاشت. او به دستور مظفر الدین شاه به ایران بازگشت (۱۲۷۹ ش) و کار در دربار را ادامه داد، ولی عملاً نتوانست با خواستهای شاه جدید کنار بیاید. به عراق رفت و چند سالی را در آنجا گذرانید. (۱۲۸۰ تا ۱۲۸۳ش) پردههای زرگر بغدادی (۱۲۸۰ ش) و میدان کربلا (۱۲۸۱ ش) را به هنگام اقامتش در عراق نقاشی کرد. او اگرچه به مشروطه خواهان متمایل بود (پرده علیقلی خان بختیاری (سردار اسعد) گواه آن است) در جنبش مشروطه مشارکت مستقیم نداشت. در سالهای بعد مدیریت مدرسه صنایع مستظرفه را بر عهده گرفت. در این مدرسه با کوشش فراوان به پرورش شاگردان همت گماشت که زبدهترین شان خود استادانی در مکتب او شدند. سرانجام به دلیل اختلافاتی که با وزیران معارف بر سر استقلال مدرسه پیدا کرد، از کار تدریس و شغل دولتی دست کشید (۱۳۰۶ ش) و به ملک شخصی خود در حسین آباد نیشابور کوچید. (۱۳۰۷ ش) در آنجا بر اثر حادثهای از یک چشم نابینا شد؛ اما تا سالهای آخر زندگانی به نقاشی ادامه داد. کمال الملک از همان آغاز فعالیت هنری اش تمایلی قوی و آشکار به روش و اسلوب طبیعت گرایی اروپایی داشت. با ظهور کمال الملک وظیفهای جدید برای نقاش دربار معین شد. او میبایست رویداد ها، اشخاص، ساختمان ها، باغها و غیره را همچون عکاسی دقیق ثبت کند تا به عادیترین مظاهر زندگی و محیط درباری سندیت تاریخی بخشد. بی سبب نیست که کمال الملک در این دوره اغلب پرده هایش را با افزودن شرحی درباره موضوع رقم میزد. (مثلاً: طبیعت بیجان با گلدان و پرنده شکار شده، ۱۲۷۳خ) با این زمینه فکری و هنری کمال الملک به اروپا رفت. هدف او شاید فقط ارتقای سطح دانش فنی اش بود. ولی در موزهها آثار استادان رنسانس و باروک را دید و شیفته آنها شد. منطقاً او به لحاظ فرهنگی، ذهنی و سابقه هنری آمادگی رویارویی و احتمالاً بهره گیری از جنبشهای دریافتگری (امپرسیونیسم) و پسا-دریافتگری را نداشت. اما زیباییشناسی کلاسیسیسم رنسانس و سبک و اسلوب بغرنج هنرمندانی چون رامبراند را نیز به درستی درک نکرد (چنان که مثلاً در هیچ یک از نقاشیهای کمال الملک و شاگردانش نشانی از آشنایی با اسلوب لعاب رنگ کاری به چشم نمیخورد.) با این حال آکادمی گرایی در او قوت گرفت؛ و هنگامی که به ایران بازگشت بیش از پیش به هنر دانشگاهی سده نوزدهم وابسته شده بود. حتی بعداً در بازنمایی موفقیت آمیز برخی موضوعهای اجتماعی نیز از این وابستگی رهایی نیافت. او اساساً چهره نگار و منظره نگار بود؛ و در تک چهرههایی چون «سید نصرالله تقوی» قابلیت و مهارت خود را به حد کمال نمایان ساخت. کمال الملک با کوششهای خود در مقام نقاش و معلم پاسخی متناسب با شرایط اجتماعی و فرهنگی زمانه اش به ضرورت تحول هنری جامعه داد. بازتاب این کوششها در ذهن مردم خصوصیات اخلاقی، نحوه زندگی و واقعه کور شدنش از او یک مرد افسانهای ساخت. از جمله دیگر آثارش: دورنمای صفی آباد (۱۲۵۳ ش)؛ عمله طرب؛ حوضخانه صاحبقرانیه (۱۲۶۱ ش)؛ منظره آبشار دوقلو (۱۲۶۳ ش)؛ مرد مصری (۱۲۷۵ ش)؛ فالگیر یهودی؛ دهکده مغانک (۱۲۹۳ ش)؛ تک چهره خود هنرمند (۱۲۹۶ ش)؛ تکچهره صنیع الدوله؛ نیمرخ هنرمند (۱۳۰۰ ش)؛ منظره کوه شمیران (۱۳۰۱ ش). سرانجام محمد غفاری (کمال الملک) در ۲۷ مرداد سال ۱۳۱۹ درگذشت. نسخه اصل تعدادی از تابلوهای مشهور کمال الملک در کاخ گلستان در معرض نمایش قرار دارد |
|
تعداد بازدید : 4750 |
تعداد نظرات : 6
6 نظر درحال تایید است و یا بدلیل مغایرت با ارزشهای انسانی حذف شده است
|
نظر خود را در مورد محمد غفاری ثبت کنید.
|
آثار محمد غفاری