مقاصدی که با ۲ میلیون تومان میتوان به آنها سفر کرد
نظرات شما
- درباره معبد مهري مراغه و مقبره ملا معصوم
خوب بود کاش عکس هم میگذاشتید
برسام وحدت
چهارشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۱۴:۳۶ - درباره گلمکان
منطقه گلمكان يكي از مناطقي كه لازم است مسئولين امر توجه ويژه اي به آن داشته باشند چراكه با توجه به ييلاقي بودن منطقه ، امكان جذب سرمايه در زمينه گردشگري و كشاورزي ،وسعت قابل توجه حوزه آبريز آن ، استقرار در دل رشته كوه بينالود و جوانان مستعد مي توان زمينه گسترش و اشتغال را براي جوانان به ارمغان آورد. تا امكان بازگشت جواناني كه جهت اشتغال به شهر مراجعه ميكنند ميسر گردد.اين موضوع فقط با كم
ابوالحسن افضلي
چهارشنبه ۰۷ اسفند ۱۳۸۷ ساعت ۱۰:۴۱:۰۰ - درباره امامزاده سیدنصرالدین
با تشکراز عدم بررسی نظر قبلی اینجانب اگر مایل هستید عکسهایی که از آرامگاه امامزاده فوق گرفته ام برایتان بفرستم تا ملاحظه بفرمائید که ایشان نبیره امام محمد باقر میباشند.(لطفا این یکی را نیز ترتیب اثر ندهید)
سیدعلی مطهری
جمعه ۰۷ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۲۲:۴۴:۰۳ - درباره کافر قلعه سنگسر
با سلام . این مکان تاریخی در شهرستان مهدیشهر و شهر سنگسر واقع شده که به اشتباه شهر سمنان نوشته شده .
سنگسری
سه شنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۵۶:۰۵ - درباره پل كوچه
aks az in banaye tarikhi nist?
shirin
يكشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۲۳:۳۸:۱۱ - درباره مسجد اسنق
با تشکر از اطلاعاتی که در اختیار گردشگران قرار میدهید خواهشمندم در مورد تقسیم بندی شهر ها دقت بفرمایید . روستای اسنق متعلق به شهر سراب می باشد نه هریس . روستا در آذربایجان شرقی، سراب، مهربان جمعیت: 725 نفر نشانی و آدرس: استان آذربایجان شرقی، شهرستان سراب، بخش مهربان، دهستان اردلان، روستاي اسنق
فرامرز رزاق پور
پنجشنبه ۰۶ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۴۶:۵۵ - درباره کاخ ساسانی
با سلام و درود در مطلب مربوط به کاخ ساسانی یک اشتباه وجود دارد و آن اینکه نوشته اید در 9 کیلو متری جنوب غرب سروستان در صورتیکه که باید نوشته می شد در 9 کیلومتری جنوب غرب آباده در شهر سورمق، که برای اطمینان از دادن اطلاعات صحیح لطفا این اشتباه غیر عمد را تصحیح نمایید با تشکر
کورش محمدخانی
سه شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۰۶:۱۹ - درباره آرامگاه دهقان سامانی
با سلام ممنون از سایتتون تروخدا برسونید به گوش مسئولها بفکر باشن این آرامگاه نصفه کاره شاعرمون رو درست کنند.
samira
يكشنبه ۲۲ دي ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۵۶:۴۵ - درباره رودخانه تاش یا شاهرود
شاهرود واقعا زیباست
سه شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۲:۰۸:۲۶ - درباره تپه باستاني زيويه
عالیه....
غزال مرادی
پنجشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۴۴:۲۰ - درباره مصلی طرق
با سلام من دانشجوی مرمت بنا هستم از اونجایی که تحقیقی راجع به بنای زیبای طرق دارم و نبود منابع کافی راجع به این بنا خواهشمندم بنده را از اطلاعات خود بی نسیب نگذارید. نتیجه تحقیقاتمو در اختیارتون خواهم گذاشت . با تشکر
سارا ارمین
دوشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۸۷ ساعت ۱۲:۱۶:۰۳ - درباره نقش بهرام
hich axs az in asarnist?
shirin
يكشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۲۳:۵۴:۱۰ - درباره قلعه خمیر
خاشن
جبارسینگ
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۳۳:۲۰ - درباره قلعه قيصر
سلام خسته نباشید قلعه قیصر در قسمت پایین روستای بیدواز هست و این جایی که شما میگین اسمش هست قلعه بیدواز که مال زمان ساسایانه واقع در تپه بیدواز
علی اسماعیل زاده
شنبه ۳۰ دي ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۳۹:۵۵ - درباره قلعه لمبسر
بنا در حال تخریب و نابودی است و هیچ کس هم به فکر نیست متاسفانه
شمس الدین موسوی
چهارشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۲۸:۵۸ - درباره روستای خرانق
من دانشجوی معماریم .. به عنوان پروژه روستا , روی روستای خرانق کار کردم ... تازه معنی ظلم رو فهمیدم .. تورو خدا به این روستا برسین . باور کنین اگه این قلعه هرجای دیگه ای بود یکی از پر بیننده ترین بنا ها بود .. قلعه 4000 هزار ساله 4 طبقه !!!!!!!!!!!!!! واقعا حیییییییییییف
محمد امینیان
شنبه ۱۱ آبان ۱۳۸۷ ساعت ۱۹:۱۳:۳۶ - درباره روستاي نايه
ای جوونادرتمام خلجستان بگردی مس نایه پیدانمیشه باور نمیکنی یه سربزن باحاله ب خدافردانگی نگفتم
محمدبابای
پنجشنبه ۰۷ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۴:۲۸ - درباره كتيبه گنجنامه
مطالب شما در این مورد بسیار خواندنی و جالب است امیدوارم مطالب را بیشتر کنید
roxanan arianpour
شنبه ۲۶ دي ۱۳۸۸ ساعت ۱۰:۲۵:۴۰ - درباره امامزاده کمال ضیاء آباد
سلام این عکس برای شهر ضیااباد است نه روستای ضیااباد (ضیااباد از شهر های زمان پیامبر است با سند های تاریخی و کتاب که به نام شهر به چاپ رسیده لطفا در نوشتن مطالب دقت کنید ).
امیرحسین لشگری
يكشنبه ۰۴ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۲۰:۳۷:۴۹ - درباره عمارت و باغ صفوی "باغشاه "
بدون دیدن عکس می شه فهمید قشنگه یا نه چند تا عکس ناقابل بذارین با تشکر
مجید احمدی
شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۰ ساعت ۰۳:۰۹:۴۹

کمالالملک معروف بهمحمد غفارینقاش باشی و پیشخدمت حضور همایونی تاریخ تولد : ۱۲۲۷ خورشیدی تاریخ وفات : ۲۷ مرداد ۱۳۱۹ محل تولد : کاشان محل وفات : نیشابور-خراسان |
|
محمد غفاری معروف به کمالالمُلک نقاش ایرانی (حدود ۱۲۲۷ تا ۱۳۱۹ ش) یکی از مشهورترین و پر نفوذترین شخصیتهای تاریخ هنر معاصر ایران به شمار میآید. با کار او جریان دویست سالهٔ تلفیق سنتهای ایرانی و اروپایی به پایان میرسد و سنت طبیعتگرایی اروپایی در قالب نوعی هنر آکادمیک تثبیت میشود. کمال الملک یا محمد غفاری در کاشان زاده شد سالهای کودکی خود را در کاشان گذراند. در نوجوانی به تهران رفت و در مدرسه دارالفنون زیر نظر علی اکبر خان مزین الدوله آغاز به هنرآموزی کرد. ناصر الدین شاه به هنگام بازدید از این مدرسه کار او را پسندید و وی را به دربار فراخواند. دیری نگذشت که شاه به او لقب «نقاش باشی و پیشخدمت حضور همایونی» داد. (۱۲۶۱ ش) فعالیت مستمر او در مقام نقاش دربار و معلم شاه بسیار مقبول افتاد و از این رو لقب «کمال الملک» گرفت. پرده معروف به تالار آینه از جمله مهمترین آثاری بود که در این سالها به وجود آورد. پس از کشته شدن ناصر الدین شاه کمال الملک برای مطالعه به اروپا رفت. (۱۲۷۶ ش) مدتی بیش از سه سال را در فلورانس، رم و پاریس گذرانید؛ و در موزهها به رونگاری از آثار استادانی چون رامبراند و تیسین پرداخت. در پاریس با فانتن لاتور آشنا شد. سفر اروپا تأثیری مثبت در اسلوب کار و حتی طرز دید او گذاشت. او به دستور مظفر الدین شاه به ایران بازگشت (۱۲۷۹ ش) و کار در دربار را ادامه داد، ولی عملاً نتوانست با خواستهای شاه جدید کنار بیاید. به عراق رفت و چند سالی را در آنجا گذرانید. (۱۲۸۰ تا ۱۲۸۳ش) پردههای زرگر بغدادی (۱۲۸۰ ش) و میدان کربلا (۱۲۸۱ ش) را به هنگام اقامتش در عراق نقاشی کرد. او اگرچه به مشروطه خواهان متمایل بود (پرده علیقلی خان بختیاری (سردار اسعد) گواه آن است) در جنبش مشروطه مشارکت مستقیم نداشت. در سالهای بعد مدیریت مدرسه صنایع مستظرفه را بر عهده گرفت. در این مدرسه با کوشش فراوان به پرورش شاگردان همت گماشت که زبدهترین شان خود استادانی در مکتب او شدند. سرانجام به دلیل اختلافاتی که با وزیران معارف بر سر استقلال مدرسه پیدا کرد، از کار تدریس و شغل دولتی دست کشید (۱۳۰۶ ش) و به ملک شخصی خود در حسین آباد نیشابور کوچید. (۱۳۰۷ ش) در آنجا بر اثر حادثهای از یک چشم نابینا شد؛ اما تا سالهای آخر زندگانی به نقاشی ادامه داد. کمال الملک از همان آغاز فعالیت هنری اش تمایلی قوی و آشکار به روش و اسلوب طبیعت گرایی اروپایی داشت. با ظهور کمال الملک وظیفهای جدید برای نقاش دربار معین شد. او میبایست رویدادها، اشخاص، ساختمانها، باغها و غیره را همچون عکاسی دقیق ثبت کند تا به عادیترین مظاهر زندگی و محیط درباری سندیت تاریخی بخشد. بی سبب نیست که کمال الملک در این دوره اغلب پردههایش را با افزودن شرحی درباره موضوع رقم میزد. (مثلاً: طبیعت بیجان با گلدان و پرنده شکار شده، ۱۲۷۳خ) با این زمینه فکری و هنری کمال الملک به اروپا رفت. هدف او شاید فقط ارتقای سطح دانش فنی اش بود. ولی در موزهها آثار استادان رنسانس و باروک را دید و شیفته آنها شد. منطقاً او به لحاظ فرهنگی، ذهنی و سابقه هنری آمادگی رویارویی و احتمالاً بهره گیری از جنبشهای دریافتگری (امپرسیونیسم) و پسا-دریافتگری را نداشت. اما زیباییشناسی کلاسیسیسم رنسانس و سبک و اسلوب بغرنج هنرمندانی چون رامبراند را نیز به درستی درک نکرد (چنان که مثلاً در هیچ یک از نقاشیهای کمال الملک و شاگردانش نشانی از آشنایی با اسلوب لعاب رنگ کاری به چشم نمیخورد.) با این حال آکادمی گرایی در او قوت گرفت؛ و هنگامی که به ایران بازگشت بیش از پیش به هنر دانشگاهی سده نوزدهم وابسته شده بود. حتی بعداً در بازنمایی موفقیت آمیز برخی موضوعهای اجتماعی نیز از این وابستگی رهایی نیافت. او اساساً چهره نگار و منظره نگار بود؛ و در تک چهرههایی چون «سید نصرالله تقوی» قابلیت و مهارت خود را به حد کمال نمایان ساخت. کمال الملک با کوششهای خود در مقام نقاش و معلم پاسخی متناسب با شرایط اجتماعی و فرهنگی زمانه اش به ضرورت تحول هنری جامعه داد. بازتاب این کوششها در ذهن مردم خصوصیات اخلاقی، نحوه زندگی و واقعه کور شدنش از او یک مرد افسانهای ساخت. از جمله دیگر آثارش: دورنمای صفی آباد (۱۲۵۳ ش) ؛ عمله طرب ؛ حوضخانه صاحبقرانیه (۱۲۶۱ ش) ؛ منظره آبشار دوقلو (۱۲۶۳ ش) ؛ مرد مصری (۱۲۷۵ ش)؛ فالگیر یهودی؛ دهکده مغانک (۱۲۹۳ ش)؛ تک چهره خود هنرمند (۱۲۹۶ ش) ؛ تکچهره صنیع الدوله ؛ نیمرخ هنرمند (۱۳۰۰ ش)؛ منظره کوه شمیران (۱۳۰۱ ش). سرانجام محمد غفاری (کمال الملک) در ۲۷ مرداد سال ۱۳۱۹ درگذشت و در نیشابور و در کنار قبر عطار نیشابوری مدفون گشت. نسخه اصل تعدادی از تابلوهای مشهور کمال الملک در کاخ گلستان در معرض نمایش قرار دارد روزشمار زندگی کمالالملک ۱۲۲۶: تولد کمال الملک در تهران ۱۲۲۶: سفر به کاشان در شش ماهگی ۱۲۳۴: سفر به تهران برای تحصیل ۱۲۳۵: ورود به مدرسه دارالفنون ۱۲۴۲: ورود به دربار به دستور ناصرالدین شاه ۱۲۵۵: گرفتن لقب نقاشباشی ۱۲۵۸: گرفتن لقب نقاشباشی خاصه ۱۲۶۲: ازدواج با زهرا خانم ۱۲۶۳: به دنیا آمدن دخترش نصرت ۱۲۶۷: متهم شدن به دزدی، هنگام کشیدن تابلوی تالار آیینه ۱۲۶۹: گرفتن لقب کمالالملک از ناصرالدین شاه ۱۲۷۲: آغاز به آموختن زبان فرانسه ۱۲۷۳: سفر به اروپا و اقامت در ایتالیا ۱۲۷۴: ورود به پاریس ۱۲۷۶: دیدار با مظفرالدین شاه در فرانسه ۱۲۷۷: چاپ زندگینامه کمالالملک در روزنامه شرافت، شماره شصت ۱۲۷۷: بازگشت به ایران و گرفتن نشان درجه اول و حمایل سبز مخصوص دربار ۱۲۷۸: سفر به عراق، همزمان با سفر مظفرالدین شاه به خارج ۱۲۸۰: بازگشت به ایران و تمارض مصلحتی به سکته ۱۲۸۵: مرگ مظفرالدین شاه و خوب شدن سکته استاد! ۱۲۸۷: پیشنهاد تأسیس مدرسه صنایع مستظرفه به دولت ۱۲۹۶: درگذشت پسرش حسینعلی خان ۱۲۹۷: درگذشت همسرش ۱۲۹۸: درگذشت مادرش حدود ۱۳۰۰: نابینا شدن یک چشمش ۱۳۰۲ تا ۱۳۰۶: درگیری کمالالملک با وزرای معارف دولت وقت ۱۳۰۶: استعفا و آغاز بازنشستگی و اقامت در حسینآباد نیشابور ۱۳۱۹: درگذشت کمالالملک در نیشابور و مدفون شدن در کنار عطار نیشابوری |
|
- مرد برهنه ۲- دورنمای دماوند ۳- دورنمای دیگری از دماوند ۴- آخوند رمال ۵- تصویر نیمتنه ناصرالدینشاه ۶- تصویر مشهدی ناصر ۷- زن پای چراغ ۸- خانه سنگی ۹- خانه دهاتی ۱۰- دورنمای دیگری از باغ مهران ۱۱- کپیه از تابلوی مزینالدوله (تابلو میوه) ۱۲- سن ماتیو ۱۳- کپیه تیسین ۱۴- رمال بغدادی ۱۵- تصویر عضدالملک ۱۶- دورنمای مغانک ۱۷- پیرمرد (ناتمام) ۱۸- مصری ۱۹- تصویر دیگر مصری ۲۰- فانتن لاتور ۲۱- کبک بیجان ۲۲- تصویر نیمتنه اتابک ۲۳- صورت جوانی کمال الملک ۲۴- رمال ۲۵- تصویر کمالالملک در حال تبسم ۲۶- زرگر ۲۷- صورت کمالالملک با کلاه ۲۸- بنزور ۲۹- پرتیه ۳۰- صورت دیگری از کمالالملک با شنل ۳۱- تصویر زن(مداد) ۳۲- زری یراقیهای جهود ۳۳- صورت دیگری از جوانی کمالالملک ۳۴- زنجیری ۳۵- تصویر زن (که با همکاری گوردیجانی کشیده شده) ۳۶- تصویر مرحوم ذکاء الملک ۳۷- تصویر رامبراند ۳۸- تصویر دیگری از کمالالملک ۳۹- دورنمای چراغبرها ۴۰- بازار مرغ فروشها ۴۱- صورت سردار اسعد ۴۲- قالیچه صورت رامبراند ۴۳- قالیچه صورت کمال الملک ۴۴- قالیچه دورنمای منظرهای از شمیران ۴۵- تصویر مرحوم حاج نصرالله تقوی ۴۶- قالیچه دورنمای یاخچیآباد ۴۷- کپیه رافائل ۴۸- کپیه تابلوی دیگری از تیسین ۴۹- کپی |
|
آدرس آرامگاه: کنار مقبره عطار نیشابوری در نیشابور | |
تعداد بازدید : 3185 |
تعداد نظرات : 2
2 نظر درحال تایید است و یا بدلیل مغایرت با ارزشهای انسانی حذف شده است
|
Warning: Undefined array key "ok" in /home/iranped/public_html/Iranology/viewmashahir.php on line 97 نظر خود را در مورد کمالالملک ثبت کنید.
|